• Fremm

Vad hade ni för underkläder under brudklänningen och på bröllopsnatten?

Hej!

Undrar lite vad som är vanligast, att man har ett riktigt läckert rafssett i vitt under klänningen med stayups och strumpeband och hela kitet eller om man har bh och trosor?

Jag har en korsettsnörad brudklänning så den kommer förhoppningsvis hålla in min midja och mage lite så för den skulle behövs det ingen korsett under... men visst vore det kul att ha något annorlunda och läckert under men sen vill man ju inte att det ska bli allt för obekvämt?

Hur hade ni? Bytte ni om sen på kvällen så ni hade vackra underkäder eller ett vackert nattlinne för era män?

Tar gärna emot tips, idéer och erfarenheter!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad hade ni för underkläder under brudklänningen och på bröllopsnatten?
  • eml33h

Jag kommer ha vanliga bekväma trosor under klänningen. Kanske inte dom där sköna, men ack så fula trosorna och som man vägrar slänga, utan snyggare givetvis. Även om underkläderna inte syns så känns det lyxigare om dom är lite snygga =)

Min klänning är axelbandslös med snörning bak och min förhoppning är att jag ska slippa ha bh.

Ska byta sen, dels känner man sig mycket fräschare och så kan man vräka på med ett ordentligt rafsset eller ett sexigt nattlinne =D

• maxmamma

hej

jag har inte gift mig än men jag o älsklingen ska gifta oss 12/1-2013 och igår var jag med min mor o handlade på en underklädes affär o hittade en underbart fin trosa som dessutom är riktigt bekväm o en jättefin bh till som jag ska plocka av axelbanden på.

har  testat underkläderna utanpå de vanliga underkläderna för att inte verkligen inte få dem ofräsch.

ska dock beställa ettt strumpeband o ett par stayups hade jag tänkt sen är outfiten klar.

sambon har jag köpt ett par gammelvärldens kalsonger åt, inte boxerkallingar utan såna där som kallas y front? just för att jag är rädd att kalsongkanten kring benen kan synas igenom finbyxan o det vore trist...

ska dock inhandla ett par tunna svarta finstrumpor åt honom oxå att ha i fin skorna. 

• 1700tal

Jag hade en axelbandslös bh i siden, riktigt vacker och satt som ett smäck. Till det vita hipstertrosor helt i spets och vita stay ups med bred spetskant. Summa av kardemumman blev väldigt fint, sensuellt och ändå bekvämt och smidigt vid toalettbesök osv.

• sirifredde

Jag har inte en aning vad ja ska ha under klänningen.. Jag skall ha en kort klänning i lite rosa tror jag . Kan man ha stay ups då?

• katastrof

Hur funkar det med stay-ups förresten, blir det inte lite obekvämt och krångligt efter en hel dag eller står man ut? :)

• Fremm

Det är ju jätteläckert med stayups men frågan är om det är bekvämt och om de kommer att sitta på, måste nog köpa och testa... alternativet är ju att svida om till det på kvällen...

Är nog inne på lite samma grej som tidigare talare, bekväma men vackra underkläder som bh och trosor, stayups (och strumpebandshållare) /strumpbyxor och strumpeband... något vackert nattlinne eller ett snyggt rafsset på kvällen istället?

Kommer behöva en sjutusan till push up under min klänning då jag endast ha A/B-kupa och behöver fylla ut min klänning... några som har bra tips på hur man fyller ut på bästa sätt och var man kan köpa?

• daniiel

Jag hade en "hudfärgad" wonderbra ultimate strapless bh och hade tänkt ha ett par höga såna "hålla in"-trosor i svart spets. De behövdes dock inte alls under klänningen, så det fick bli ett par svarta bomullstrosor i hipstermodell. Bekvämt! Jag hade inga strumpbyxor, det är överkurs, totalt onödigt ;P

Nej, jag bytte inte om till något annat senare på kvällen/natten. Jag bryr mig faktiskt inte alls om vad jag har för underkläder, hur "sexiga" dom är. Det gör inte maken heller :)

• 1700tal
    katastrof skrev 2012-09-19 09:58:23 följande:
    Hur funkar det med stay-ups förresten, blir det inte lite obekvämt och krångligt efter en hel dag eller står man ut? :)

Tycker inte stayups är obekvämt, tvärtom. Strumpebandshållare däremot känns väldigt överkurs och "känns" att man har dem på sig. Sen kan man inte gå på toa med hållare om man inte har trosorna ovanpå (och vem har det liksom..), då måste man knäppa loss strumpbyxorna från hållarna och det är inte att rekommendera i klänning och allt!

Tog på mig mina stayups på morgonen och de satt som berget tills jag tog av dem på natten. Men de ska sitta på "ren" hud, smörj INTE in benen med nåt.

För övrigt får jag tillägga att det i mitt fall inte hade att göra med att det skulle va snyggt eller sexigt, utan enbart för att undvika skavsår av skorna. Och hela strumpbyxor funkade inte med klänningen. Eller funkade inte med toabesöken rättare sagt...

• TheD

Freebra och ett par bekväma trosor som även passade för dansshowen jag skulle byta om till. Till natten var det inget speciellt då jag somnade oavsett var jag var i sviten.

• Chicita

Jag körde en tight underklänning (bh-knäppning ända ner till rumpan) och vanliga bekväma trosor.
    Efter att vi kom hem så slängde vi oss i sängen och sov. Det var knappt att vi orkade få av oss bröllopskläderna och få ut "järnfabriken" ur min håruppsättning ens Tungan ute 

• Nikkita

Det blev vanliga underkläder för mig. En vit bekväm bh med halterneck band & vita stringtrosor. Dels för att det passade bäst under klänningen & dels för att jag ville känna mig bekväm hela dagen.

De sexiga underkläderna sparade jag till dagen efter då vi hade ork att njuta av dem Flört & han fick min morgongåva (secret-box foton i underkläderna).

Svar på tråden Vad hade ni för underkläder under brudklänningen och på bröllopsnatten?