• 1700tal

Vad hade ni för underkläder under brudklänningen och på bröllopsnatten?

Jag hade en axelbandslös bh i siden, riktigt vacker och satt som ett smäck. Till det vita hipstertrosor helt i spets och vita stay ups med bred spetskant. Summa av kardemumman blev väldigt fint, sensuellt och ändå bekvämt och smidigt vid toalettbesök osv.

• 1700tal
    katastrof skrev 2012-09-19 09:58:23 följande:
    Hur funkar det med stay-ups förresten, blir det inte lite obekvämt och krångligt efter en hel dag eller står man ut? :)

Tycker inte stayups är obekvämt, tvärtom. Strumpebandshållare däremot känns väldigt överkurs och "känns" att man har dem på sig. Sen kan man inte gå på toa med hållare om man inte har trosorna ovanpå (och vem har det liksom..), då måste man knäppa loss strumpbyxorna från hållarna och det är inte att rekommendera i klänning och allt!

Tog på mig mina stayups på morgonen och de satt som berget tills jag tog av dem på natten. Men de ska sitta på "ren" hud, smörj INTE in benen med nåt.

För övrigt får jag tillägga att det i mitt fall inte hade att göra med att det skulle va snyggt eller sexigt, utan enbart för att undvika skavsår av skorna. Och hela strumpbyxor funkade inte med klänningen. Eller funkade inte med toabesöken rättare sagt...

Svar på tråden Vad hade ni för underkläder under brudklänningen och på bröllopsnatten?