• xanthine

Tips för problemhy

Jag har problemhy med framför allt acne, och jag är rätt säker på att jag inte är ensam om det. Jag startar denna tråden för att vi ska kunna ge varandra tips på produkter som är bra för problemhy.

Jag skulle vilja slå ett slag för Lush's produkter som är naturliga. När jag får finnar så använder jag deras gel som heter Grease Lightning:
    http://www.lush.se/shop/product/product/path/154_218/id/621/ansikte-reng%C3%B6ring-grease-lightning
    Den verkar oerhört effektivt. Den kan jag verkligen rekommendera för dig som har problemhy och som inte vill ha finnar på bröllopsdagen. Den verkar effektivt, alltså något att alltid ha i handväskan Utöver det använder jag var 4:e dag deras ansiktsmask Cosmetic Warrior:
    http://www.lush.se/shop/product/product/path/154_221/id/27/ansikte-f%C3%A4rska-ansiktsmasker-cosmetic-warrior
    Den luktar verkligen illa, men den är superbra för min hud. Och tar bort finnarna snabbt och effektivt.

Har ni några bra tips? Måste ju inte bara vara för acne, så har du andra tips så dela gärna med dig!

• Svar på tråden Tips för problemhy
  • Pyssligheter

Åh, bra tråd! Jag får av någon märklig anledning alltid dålig hy på hösten. Första september kommer den som ett brev på posten, ungefär. Tycker det är en djungel av produkter och svårt att veta vad man ska tro på... Jag använder just nu Vichy Normaderm från apoteket som rengöring och tycker den känns bra. Är relativt dyr och det märks att den är bättre än apotekets budgetalternativ. Men jag vill gärna ha tips på bra fuktkrämer, peeling, ansiktsmasker mm. Och inte allt för dyrt , typ Dermalogica. 

Den där ansiktsmasken från Lush kanske kan vara något... 

• LittleAnimal

Jag rekommenderar Dermosil.. Jätte billigt och funkar bra i varjefall för mej.
    bra är att de har allt även för allergiker..
    http://www.dermoshop.com/

• xanthine
    Pyssligheter skrev 2012-09-18 17:16:29 följande:
    Åh, bra tråd! Jag får av någon märklig anledning alltid dålig hy på hösten. Första september kommer den som ett brev på posten, ungefär. Tycker det är en djungel av produkter och svårt att veta vad man ska tro på... Jag använder just nu Vichy Normaderm från apoteket som rengöring och tycker den känns bra. Är relativt dyr och det märks att den är bättre än apotekets budgetalternativ. Men jag vill gärna ha tips på bra fuktkrämer, peeling, ansiktsmasker mm. Och inte allt för dyrt , typ Dermalogica. 

Den där ansiktsmasken från Lush kanske kan vara något... 
    Jag tycker verkligen du ska testa Lush's sortiment. Det var till och med så sambon märkte skillnad Å killar är ju inte så att de brukar märka sånt Den luktar verkligen jätteilla. Som rutten sjö typ. Men man får hålla andan i 10 min så är det över sen. Kan verkligen rekommendera gelen som en slags intensivkur när det slår till sådär när man minst behöver det. Den kostar typ 100:- och håller länge.
  • Pillan

Om man vill använda foundation och har mindre bra hud finns det en från clinique som heter anti blemish. Känns väldigt bra för hyn tycker jag, blir inte så instängt. Sen är det ju ingen produkt som motverkar finnar på det viset men ni fattar nog vad jag menar :)

• xanthine
    Pillan skrev 2012-09-18 20:27:01 följande:
    Om man vill använda foundation och har mindre bra hud finns det en från clinique som heter anti blemish. Känns väldigt bra för hyn tycker jag, blir inte så instängt. Sen är det ju ingen produkt som motverkar finnar på det viset men ni fattar nog vad jag menar :)
    Den har jag med använt Clinique har även bra puder man kan använda om man har problemhy
  • Mandala

Tror jag hoppar på här med. Har ingen kul hy och har provat många olika produkter. Kör nu med cliniques tvätt, kräm, foundation o puder. Det har känts ok, nu tycker jag att min hy börjat bli fetare så jag funderar på om jag ska prova nåt annat ett tag. Annars nåt som är bra på höst o vinter är m&m à-syra, eller vad det heter, det är det enda som min man märkt stor skillnad på, även en kompis undrade vad jag gjort sist jag körde med den för att hyn blev mkt bättre.

• xanthine

Clinique har ju en rengöring som heter Anti Blemish. Men när jag var på Kicks så sa dom att det var en kur. Alltså något man kunde använda någon månad när det är som värst. Men inget man ska använda en längre period. Är det den du använder Mandala? För det kanske hjälper att bara byta till något av deras andra rengöringskit.

• linda 86

Jag har gjort en mask krossa 5 asperin tabletter ha i några droppar vatten och lite honung huden blir både len och jag fick finare hud! Det kan ta ett tag innan det hjälper men jag gjorde det 3 ggr i v och det visade resultat ganska fort!

• Mandala
    xanthine skrev 2012-09-19 16:45:23 följande:
    Clinique har ju en rengöring som heter Anti Blemish. Men när jag var på Kicks så sa dom att det var en kur. Alltså något man kunde använda någon månad när det är som värst. Men inget man ska använda en längre period. Är det den du använder Mandala? För det kanske hjälper att bara byta till något av deras andra rengöringskit.
    Nä jag använder deras ansiktstvätt, ansiktsvatten, en ph-återställare eller vad det nu är + en ansiktskräm. Det är det jagkör med varje dag. Men funderar på om jag ska byta till en annan sort för en annan hudtyp, jag har haft mer blandad hy innan men just nu känns den mest fet.
Svar på tråden Tips för problemhy