Budjetbröllop Juni 2013 - fler än vi?
Hej!
Ska gifta oss 24:e Juni i England :) har en budget på ungefär 40,000 ink. honeymoon men det är beroende på hur mycket vi kan spara då jag pluggar och är nästan arbetslös nu.
Har inte planerat specifikt hur mycket vi ska lägga på varje sak på brölloppet men just nu ser det ut såhär:
* Ceremonin kostar ungefär 1500:-
* Receptionsrumhyran 1300:- för en dag (med två personal att hjälpa till, bord, stol, tallrikar och lakor ingår)
* Buffé mat 150 per person
* Två drycker carva för 72 person (räknar per flaska) 3600:- resten kan de köpa själv på baren som sitter i rummet vi hyra
* Såg en 18k vitguld ring för 1500 men de hade inte min storlek att pröva
* Klänningen gick jag helt över budgeten med, det är min mammas fel "du måste pröva några innan du köper via nätet" då fångade jag med en vacker klänning som var 5500 men fick det för 5000, egentligen betalade vi bara 2500 då jag hade sparat pengar från min födelsedagspresenter till det!
* Ska fråga min mammas blivande att köra mig till stadshuset och då vi ska ha lite tid mellan brölloppet och kvällsfesten (vi sparar pengar genom att ha brölloppet kl.15 och sen festen tar vi bara buffé och dansar lite) kan vi köra runt lite och ta fina bilder in i stan :)
* Skor tänkte jag lägga 300 på
* Tårtan kan jag antingen köpa för runt 500 och dekorera själv då jag har försökta lära mig göra sugarflowers eller köpa cupcakes
* Honeymoon kommer vi vänta på tills någon deal på Groupon dyker upp, kan oftast spara 50% om man inte är så kräsen att behöver åka till just DEN ställe.
Det är viktigaste saker fixade i alla fall, resten låter lite lättare när man har fixade ceremonin, receptionen, mat och dryck och klänning :D
Hoppas att det blir fler Juni brudar !