• Fremm

Vad har ni lagt i favoraskarna och var köper man det?

Hej!

Kikar på vad vi ska ha i våra favoraskar... vill inte att det ska bli för dyrt eller se för lite ut. Vi hade tänkt oss choklad eller något annat godis, vårt färgtema är cerise och lime så gärna i dessa färger om det finns... men det funkar oxå med andra färger...

Vad har ni i era favoraskar?
    Var kan man hitta prisvärt godis som ändå är lite finare än sånt man köper vanligt i affären, det ska ju gärna vara papper om så att det inte flottar ner och det får ju gärna vara lite kärleks/bröllopsfint... :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad har ni lagt i favoraskarna och var köper man det?
  • TheD

Vi hade tranparanta hjärtaskar med minttabletter i. Med vitt tyll runt, lila rosett och sm vita tygblommor. Låter skitfult när man förklarar och jag har inga bilder på min dator. Allt inhandlades i USA ;)

• maxmamma

på mitt o älsklingens bröllop så ska vi ha vita organza påsar med mörkröda/djupröda band o knyta runt med o i påsarna ska vi ha chokladhjärtan med mörkröd folie runt om till våra gäster.

• Sjörå

Vi köpte våra favorsaskar från DH Gate dvs. från Kina. Finns samma askar i Sverige men för en betydligt högre summa. Vi betalade cirka 150 kronor för 100 askar och i Sverige kostar de 11 kronor styck. Tanken är att vi ska lägga chokladpraliner i dem. På Ebay och liknande finns det mängder med favorsaskar som är fina. I vissa mataffärer finns det ett premiumgodis så är lite finare.

• Fremm

Tack för att ni delar med er, roligt att höra vad ni valt för askar,

själv har vi köpt pappersaskar i form av brudklänning och frack som ska vikas ihop men sen vad vi ska ha i är det stora problemet, tycker det blir så mkt pengar med de där pralinerna man köper i presentbutiker, min blivande pratade om att vi kunde använda ahlgrensbilar och stoppa i, det är rosa, grönt och vitt, något som alla gillar men det känns ju inte lyxigt och kärleksrelaterat... så jag letar fortfarande lite...

Kom oxå på att man kunde köpa hjärtan aladdin och köpa färgad folie och själv slå in men jag hittade inget ställe som sålde färgad folie styckvis... så typiskt...

• malli716

Vad sägs om dessa:
    http://sockerbiten.com/index.php?route=product/product&filter_name=mint&product_id=322
    179 kr för nästan 3 kg godis är ju billigt. De stämmer in i ert färgtema och själv tycker jag att mint känns lyxigt.

Annars har du ju karamell kungen premium som en del affärer har. De har ju typ praliner fast du betalar kilopris (9.90kr/hg tror jag) istället för styckvis. Min mamma köpte det till sina favors och då kostade ca 1.50kr styck om man slog ut priset hon betalade på antal praliner hon köpte. 

• ThereseV
    malli716 skrev 2012-09-20 13:31:32 följande:
    Vad sägs om dessa:
    sockerbiten.com/index.php?route=product/produ...
    179 kr för nästan 3 kg godis är ju billigt. De stämmer in i ert färgtema och själv tycker jag att mint känns lyxigt.

Annars har du ju karamell kungen premium som en del affärer har. De har ju typ praliner fast du betalar kilopris (9.90kr/hg tror jag) istället för styckvis. Min mamma köpte det till sina favors och då kostade ca 1.50kr styck om man slog ut priset hon betalade på antal praliner hon köpte. 
    Fast blir det där så billigt? 179 kr för 2,7 kg blir ju lite drygt 66 kr kg och det är väl ungefär vad godis brukar kosta, sedan blir det ju frakt på det..
Svar på tråden Vad har ni lagt i favoraskarna och var köper man det?