• CoG

Tärnorna bestämmer

Om de röda klänningarna är väldigt viktiga kanske det går att ge ett litet bidrag till kostnaden?
    Eller hjälpa till att visa vart dom kan hitta röda klänningar till ett lämpligt pris.

• CoG

På Bonprix finns ju olika röda klänningar för endast 300 kr, det är ju ingen farlig summa även om klänningen bara används en gång.
    Och röd är ju en julfärg, dom kan väl ha den till jul också?

Om man inte kräver att det ska kosta flera hundra kan man väl få ha önskemål om färg som brud?
    Finns det ngt färgtema så kan det ju bli helt fel om då tärnornas klänningar plötsligt ska vara beiga.

• CoG
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-09-25 00:07:03 följande:
    Vi har sagt till dem att dem får betala för dem själva då dem vet att vi har det dåligt ställt. jag är Arbetsökande så vi lever på min blivandes minimala lön..
    Tärnorna är mina systrar och jag ska skriva till dem att dem får leta efter en klänning i rött eller vart ( eller blandat) annars vill jag faktiskt inte ha någon tärna.. ingen av dem har gift sig så dem fattar nog inte hur viktigt det känns för mig.. :´(
    Tack för era tips ändå :)
    Vad otroligt tråkigt att höra att dom beter sig så som dom gör när det till och med är dina systrar.

Man måste ju inte ha tärnor....
  • CoG

Jag reagerade mest på TS eget känslouttryck.
    Eftersom att jag inte var med och hörde då tärnorna ringde eller vet hur relationen ser ut så gick jag på att det hela var rät stort och allvarligt för TS eftersom att det stod att hon var så förvirrad och ledsen.

Om det stått att hon undrade hur andra gör då tärnorna hör av sig och undrar om man kan få välja en färg på kläderna som går att anv i andra tillfällen hade jag inte sagt så mycket mer än att just tipsa om billiga alternativ om färgen är viktig.

Chicita skrev 2012-09-25 21:47:11 följande:
    Fast just nu känns det ju som att problemet förstoras upp...
    TS skrev att dom ringde och frågade om dom kunde få ha någon annan färg. Fråga måste man väl få göra utan att hamna i facket "elak självisk jävla idiot" ?

TS får nog helt enkelt prata med dom och förklara hur viktigt det är, och att dom ju kan ha svart om rött inte känns som något dom vill lägga pengar på.
    Och om dom då vägrar så får TS ta ett beslut om hon ska avstå från tärnor eller inte.
  • CoG
    Chicita skrev 2012-09-26 20:15:13 följande:
    Jo men tråden gick från "kan ni inte göra så här" med tips och idéer till "åh vad dumma dina tärnor/ systrar är, kicka ut dom om dom inte gör som du vill".
    Och jag menade inte specifikt dig, men om du kände att det rörde dig så kanske det var värt att reflektera över Flört
    Jag är en sån som känner att man inte måste ha tärnor bara för att "alla andra har det".
    Så om man har ett gäng tärnor som inte verkar förstå att det är viktigt med klänningens färg eller annat så tycker jag att man inte behöver ha tärnorna alls.

systrarna kan ju komma på bröllopet ändå, men kanske inte som tärnor om dom inte förstår brudens önskemål och bara gör henne ledsen.

Därför skrev jag att hon inte behövde dom öht om det skulle vara sådär.
    Och därför tog jag åt mig av det du skrev :)
  • CoG

Det är bra att man bubblar över någonstans om det behövs och låter det lugna sig lite innan man gör något.

Jag hoppas att ni och tärnorna blir nöjda med klänningarna.

Anonym (Ledsen) skrev 2012-09-26 21:04:24 följande:
    Jag skrev den här tråden för att jag ville få ur mig det, skriva av mig och även få tips och idéer.
    Innan jag pratar med dem så det inte blir onödigt bråk.
    Nu har jag pratat med mina tänor och det kommer nog fixa sig :)

Tack för all hjälp :)
Svar på tråden Tärnorna bestämmer