Inlägg från: Anonym (Var försiktig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Var försiktig)

Tärnorna bestämmer

Även om jag håller med dig, så måste jag ändå "varna" om hur det kan bli. 2 av mina tärnor har sagt att de inte kommer till mitt bröllop då jag inte betalade deras klänningar! Detta trots att de fick välja färg, modell, längd och tyg själva. Det kanske inte är värt att "förstöra" ett bröllop pga en klänning. Samtidigt tycker jag att om de inte vill komma till mitt bröllop pga en sån "dum" anledning, så kanske de inte var ordentliga vänner trots allt! Jag vet inte. 
    MEN det kanske är värt att köpa en klänning på Bonprix för 300kr istället för att det blir bråk.  Många har olika syner på vem som ska betala så tycker dina tärnor att det borde vara du så kan det orsaka problem. 

• Anonym (Var försiktig)
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-09-24 21:21:18 följande:
    Vi har inte råd att betala klänningarna.. Och det ända kravet jag /vi hade var att dem skulle vara röda.. Temat är svart, vitt och Rött.. Så dem ska vara röda eller svarta annars kan det vara känner jag
    Ja men som jag sa innan så håller jag med dig, jag ville bara varna för min egen upplevelse. De 2 tärnorna (av 3) som skulle vara mina tärnor pratar inte ens med mig längre. 
    Om Svart är en färg tycker jag ABSOLUT att de ska köpa dem själva! Och som flera andra säger, så även om det är en annorlunda färg som de inte hade valt själva, så behöver de ändå inte ge så mycket för dem, om dom inte vill. Även om de aldrig använder en 300krs klänning igen...so what. Det borde man göra för sin vän. Tycker jag, i alla fall.
  • Anonym (Var försiktig)

Jag hade föresten heller inte råd att köpa deras klänningar. Jag är själv studerande. Det ironiska var att den ena tjejen som är studerande tyckte det var självklart att hon själv skulle betala den, medans de andra 2 som jobbar och tjänar väldigt bra, tyckte inte det. 
    Hoppas det löser sig. Kanske om du pratar med dem om att du inte har möjlighet osv funkar det bättre än för mig som kanske tog det för mycket för givet att de skulle betala dem själva.  Lycka till. 

Svar på tråden Tärnorna bestämmer