• Augustimamman

Klänning klar, en tyllklänning i många lager, knälång. MEN...

Då min blivande man frågade om jag inte skulle ha något över axlarna, det tänkte jag ju inte..han tänkte väl sig igentligen en klänning med lång ärm..men nu har jag hittat denna och jag har frågat om han tycker den är fin och det gjorde han.

Men då klänningen är v-ringad både fram och bak, knälång med mycket lager tyg fram ( tyllklänning som är drapperad i livet) utan ärm så funderar jag om jag ändå inte ska ha en tunn bolero. Vi ska åka till varmare land

och då vill jag inte ha något varmt. Vi åker innan sommaren kommer här hemma.

Hoppas ni har förstått min beskrivning och att ni kan ge mig lite tips på en tänkbar variant på bolero eller

sy till ärm..vilket jag tycker är synd för klänningen är så snygg i sig.

• Svar på tråden Klänning klar, en tyllklänning i många lager, knälång. MEN...
  • Aniara4

V-ringad låter som att den ändå har axelband? I så fall tycker jag inte du ska behöva nåt mer. Axelbandslösa klänningar ("tubtoppsmodell") kan se lite bara ut, men om ni är i ett varmt land och du har en klänning med axelband men inga ärmar borde det räcka. Klänningar med lång ärm är väl ändå relativt ovanligt så som modet ser ut just nu.

Om du ändå vill ha nåt över axlarna skulle jag också föreslå en tunn sjal snarare än en bolero. Nackdelen är att den kan glida och vara lite jobbig att hålla reda på, men om man har en tillräckligt lång kan man knyta den bakom ryggen så håller den sig på plats!

• Annamolly

Haller med. En Pashmina eller liknande ar battre an en bolero om det ar varmt.

• Augustimamman

Tack för tips, jag har funderat lite och tänkte kanske något i stil med det ni beskriver. Om det blåser när man är ute på havet (ska ju på bröllopskryssning) så tar jag en sjal annars är jag utan.

Svar på tråden Klänning klar, en tyllklänning i många lager, knälång. MEN...