Nu j*vlar händer det!
Åå vad roligt! Jättestort grattis!! Vi hade varit tillsammans i 9 månader när vi förlovade oss och många tyckte säkert det var för tidigt men ingen sa något, och om folk snackade så har det ju egentligen inte så mycket med oss att göra.. För mig kändes det lite tidigt också men jag var ju dödskär så när han frågade om jag ville förlova mig fanns det inget annat svar än ja, måste ju fånga stunden :) Sen friade han på riktigt när vi varit tillsammans i två år. Så förlovningen handlade inte om att vi skulle gifta oss.. Iallafall inte för honom :)
Vi förlovade oss än mindre glassigt, vi var hemma i soffan och delade en flaska champagne med chokladdoppade jordgubbar. Jag ville inte göra nåt mer än så, det kändes lagom för oss.
Vi köpte släta ringar i vitguld. Det jag har ångrat väldigt mycket i efterhand är att jag inte köpte en finare förlovningsring. Nu kostade min flera tusen (Schalins glaciär) men jag ville ju ha iallafall någon diamant.. När vi var i guldaffären och sa att vi ville kolla på förlovningsringar i vitguld tog hon fram blocket från Schalins med bara släta ringar. Det var väldigt mycket bestämda åsikter från försäljaren (slät ring till förlovning, vigselringen är smalare än förlovningsringen så jag kan inte ha en bred förlovningsring men eftersom min kille bara ska ha en ring så kan han ha en bred.. SUCK) så jag gick helt på vad hon i affären sa. Hade känt mig dum om jag hade velat se ringar med bling bling, dvs vigselringar.. Jag har inte varit förlovad tidigare men min kille har så jag kände inte att jag kunde ha så mycket åsikter. Jag borde ha frågat och googlat mer och inte köpt första bästa då jag verkligen inte ville ha en slät ring egentligen (och två år senare är jag fortfarande inte nöjd med det). Men men gjort är gjort och min kille tycker inte jag ska byta förlovningsring som redan kostade flera tusen och jag får väl lägga mer krut på vigselringen. Mitt tips är att sätta sig lite mer in i ringköpandet innan och ha ett hum om vad du vill ha och inte vika innan du hittar det du söker.
Berätta gärna hur det går och lycka till!!