• izredam

Nu j*vlar händer det!

1) Vi har inga datum i våra ringar - det står bara 2011. Sambon ville inte avslöja när det skulle bli så vi skrev bara namn och år :)

2) Det hela var ju en enda stor överraskning (vi hade ju bestämt att vi skulle förlova oss, men inte när och hur, det ville han få göra. Det var en lördag, han skulle jobba så han gick upp och gjorde sig i ordning och åkte iväg. Sen en stund senare så ringde det på dörren. Då var han tillbaka, med en bukett blommor och frukost med massa god frukt och grejer. Så vi käkade frukost och myste framför en film innan han sa till mig att göra mig iordning då vi skulle åka iväg... Sagt och gjort, till tidö slott åkte vi (det ligger en bit utanför västerås där vi bor), där åt vi lunch och gick en liten promenad och tittade på omgivningen, sen där på slottsbacken så gick han ner på knä och berättade hur lycklig jag gör honom och sen frågade han om jag vill gifta mig med honom. Vilket jag ju ville :D Sen gick vi runt där en stund till innan vi åkte hem och chillade lite, sen på kvällen blev det bio (som jag hade bokat helt utan att veta om att han skulle fria just den dagen).

3) Våra ringar är i rött guld, jag passar inte i silvriga smycken så vitt guld gick bort på grund av det och det var det andra alternativet vi hade :P

• izredam
    Insanire skrev 2012-09-25 21:52:21 följande:
    Grattis till blivande förlovningen!

I våra ringar står det:
    101010 Namn I'm yours

Vi förlovade oss kl 10 över 10 på kvällen den 101010. Min man gick ner på knä och höll ett fantastiskt fint tal om hur 101010 är ett binärt tal vilket blir 42 i vanligt tal. 42 är svaret på frågan om meningen med livet, enligt liftarens guide till galaxen.
    Så hans intresse för siffror med mitt intresse för böcker togs in i frieriet. Tillsammans är vi meningen med våra liv.
    Han hade klurat på det här frieriet i ett halvår och jag hade ingen koll alls på att det var på gång.
    Han gav mig en ringnyckel (verktyget) och förklarade att den var nyckeln till min ring. Han ville ge mig något när han friade, men ville att vi tillsammans skulle bestämma ringar. Vi har varsin förlovningsring och varsin vigselring. Båda ringarna är i rött guld, förlovningsringen lite bredare och hamrad. Min vigselring har små stenar på ovansidan och hans är slät.

Lycka till! 
    Måste fråga - är din vigselring också hamrad? Har du bild på dem? Hade varit roligt att se, funderar lite på hamrad vigselring men vet inte om det kommer passa med förlovningsringen...
Svar på tråden Nu j*vlar händer det!