BAZIQdotCOM skrev 2012-09-27 07:58:21 följande:
Fast är det inte just det som är felet? Att man inte ska kunna bemöta en kritik genom att lämna sina uppgifter?
Så här kan det se ut i vissa trådar:
"lilla gumman, jag tycker så synd om dig..... skriv ett pm till mig så ska jag fotografera er gratis så ni får det ni vill ha"
Ok...perosnen här har inte skrivit kontaktuppfigter eller sin sida, men hon/han gör DIREKT reklam för sig själv där. De inläggen finns kvar. Är inte det reklam?
Å ena sidan vill bröllopstorget att fotografer ska finnas här men å andra sidan tillåter de inte andra att exsistera.
Det hanlar helt enkelt om att kunna bemöta kritik precis som det hade varit trevligt att besvara de positiva inlägg fotografer får.
I en Aftonbladet anda har Bröllopstorget begränsat vetm som får skirva vad. Snart tas väl denna tråd också bort.
-----
Som svar till er andra som påstår konspiratoriskt att det är många som har gjrot sina första inlägg igår kväll.
Svaret är enkelt.
Många av oss har bojkottat Bröllopstorget sedan flera år tillbaka men vi addade oss igen på grund av att en kollega har blivit illa behandlad. Och detta handlar inte om fantastiska Louise (som inte gjort något fel) utan om yttrandefrihet. Att jag ska kunna bemöta kritik som företagare när mitt företag kritiseras. Så som det är nu kan vi inte säga vår mening.
Du kan fortfarande möta kritiken genom att skriva "Det är jag och mitt företag som kritiseras och det här är min sida av historien. Vill ni kontakta mig och höra mer så hör av er via PM" eller något i den stilen.
Man behöver inte skriva "Fotograf XX mailadress och telefonnr".
Och nej det behöver inte
vara konspiratoriskt.
Men om ni tar ett steg tillbaka och tänker efter lite själva hur det ser ut för de seriösa och aktiva medlemmar som finns här.
Oavsett om det är till någons fördel eller nackdel - så reagerar man när det kommer in
många nya nick och kritiserar / berömmer / försvarar någon.
Bland annat för att vissa har satt det i system att berömma sig själva för att slippa betala för reklam.
Därför är oftast första reaktionen "hur kommer det sig att 15 nya medlemmar dök upp i just den här tråden just
nu". Sen behöver man inte ta ställning i frågan själv, men det känns konstigt.
Personligen tyckte jag att det var jättebra att Wilmafoto bemötte kritiken i den andra tråden på ett sansat sätt och välformulerat. Det kändes trovärdigt.
Men när jag sen ser alla "åh vad du är bra Louise och alla är dumma mot dig"-kommentarer så börjar det osa katt. Så för
mig så hjälpte ni inte henne, utan ni stjälpte...
Och det har inget med att göra om ni är riktiga människor, en bakom varje nick. Eller om ni är skapade av samma person. Det blev
för mycket av det goda helt enkelt.