• Mrs Eire

Gel naglar

Jag funderar på att förlänga mina naglar med gel. Har läst att de går att ta bort enkelt efter bröllopet utan att sabba sina egna naglar. Stämmer det? Någon som har provat?

• Svar på tråden Gel naglar
  • cgl

Jag hade det, det blev jätte snyggt och naglarna e fortfarande bra när man tar bort det.

• Ikka

Tänk bara på att ha med dig extra klister (eller nagelack) för snabb reparation om du skulle slå av en nagel! Lite tråkigt och gå omkring med 9 röda naglar och en omålad!!

• Signatur

LÅter spännande. Mrs Eire, vet du var man kan göra sådant?

• catya

Hello Mrs Eire!
    Tänkte ge dig lite råd ang. naglar! Har själv jobbat på en hudvårdssalong där de gjorde gelé naglar! Man säger att naglarna tar mindre skada av gele än glasfiber o akryl.... men det vete tusan! "Skillnaden" med typerna när man ska ta bort dem e att med glasfiber etc. så kan man lösa upp materialet med "typ" aceton (?!) medan gelen inte går att lösa upp utan där måste du fila bort materialet! Inte helt lätt enligt min åsikt för att man kan inte fila bort allt material på en gång utan att skada nageln... Visserligen kan man gå till salong för att göra det med det kostar ju! JAg har själv haft gelé naglar vid ett flertal tillfällen & tyvärr så blev naglarna "förstörda" efteråt! Mina blev jättemjuka & tunna (innan materialet läggs på filar man nageln(eller ruggar upp ytan) för att materialet ska fästa... o så skivade de sig... :(
    Har oxå haft glasfibernaglar, men det va länge sen, men jag tror nog att det e bättre att göra dem om man "bara" ska ha dem en viss tid! Jag kan ha fel, men detta tror jag!

Hoppas att jag varit till lite hjälp!

*kramisar*

• Lina 14/2 -04

Hallå Catya! Jag vet inte vad du gjort eller vem som gjort dina naglar, men det verkar inte vara gel naglar. Jag har gelenaglar som jag gjort hos Bio Sculpture och dem filar man INTE ner. Jag får en bomullstuss med aceton på varje nagel och sedan slås varje finger in i ett paket med aluminiumfolie. Efter en stund lossnar gelen och det är bara att peta bort den. Sedan får man tvätta händerna noga så de blir ordentligt rena och ingen smuts hamnar under nya gelen. Hon filar till formen och lägger sedan på ny gele i färg eller som fransk manikyr. Det som är bra är att färgen sitter i gelen och flagar alltså inte av efter ett tag. Återbesök blir det efter 4-6 veckor när utväxten blir för lång.
    Jag har själv varit nagelbitare och mina naglar har alltid varit jättemjuka. Nu har jag hårda, välmanikyrerade naglar som knappt kräver någon skötsel alls (lägger på ett lager vanligt klarlack en gång i veckan).
    Risken för att du ska slå av en nagel tror jag inte heller är så stor, under förutsättning att tjejen gjort ett bra jobb vill säga. Jag har haft mina naglar i ett halvår och jobbar på ICA i kassan (slår i naglarna mycket) och jag har bara slagit av en då jag fastnade i dragkedjan på skinnstället när vi åkte mc i somras.
    Mrs Eire som du förstår tycker jag du ska prova gelenaglar, men gå du in och prata med dem på salongen så kan de svara på dina frågor.
    Kram o lycka till L.

• catya

Hej Lina!
    Jag har gjort mina naglar, & jobbat på en seriös hudvårdssalong(!!!), som har arbetat med GELÈ naglar!!!!! Dock ej Bio skulpture utan LCN´s teknik! Trodde att det var samma princip med att man härdar gelén i en UV-lampa... & dessa naglar kan man inte lösa upp!!! De e otroligt vackra & Kanonbra om man ska ha dem permanent men jag skulle inte rekomendera dem för ett enstaka tillfälle!
    Fel av mig att inte skriva "märket" av gelén men jag lovar att det finns tusen tekniker till med gelé att välja mellan...
    Så Mrs Eire LCN tekninken rekk. jag ej för enstaka tillfällen, då har jag sagt mitt i alla fall!!! Oki Lina?! Inga sura miner?! :)

Många glada kramar & lycka till!!!

• Lina 14/2 -04

Oops inte meningen att göra nån upprörd.F´låt mig kanske uttryckte mig lite klantigt.
    Jo Catya mina Bio naglar härdas också i en uv-lampa och kan lösas upp så som jag skrev ovan. Kanske är nåt nytt påfund vad vet jag men det har funkat på mig under de senaste halvåret som jag haft gelé. De har tagit bort gelén vid varje å-besök (var 4:e vecka) och lagt på ny förlängning och förstärkning.
    Kram på er allihop!

• JessicaKrantz

Hej Jag skulle göra gelenaglar min första gång när jag var 20 år och har inte slutat göra det sen dess.

Läs detta innan ni gör en nagelförlängning med gelenaglar hemma 

När man skall göra en nagelförlängning hemma så kan man välja på allt mellan akrylnaglar och gelenaglar.
    Var alltid noga med var du gör din nagelförlängning.  Se alltid till att salongen är certiferad och har nagelteknologer med bra kunskap och framförallt erfaenhet ed gelenagalar.

Läs mer om gelenaglar  

Svar på tråden Gel naglar