• catya

Gel naglar

Hello Mrs Eire!
    Tänkte ge dig lite råd ang. naglar! Har själv jobbat på en hudvårdssalong där de gjorde gelé naglar! Man säger att naglarna tar mindre skada av gele än glasfiber o akryl.... men det vete tusan! "Skillnaden" med typerna när man ska ta bort dem e att med glasfiber etc. så kan man lösa upp materialet med "typ" aceton (?!) medan gelen inte går att lösa upp utan där måste du fila bort materialet! Inte helt lätt enligt min åsikt för att man kan inte fila bort allt material på en gång utan att skada nageln... Visserligen kan man gå till salong för att göra det med det kostar ju! JAg har själv haft gelé naglar vid ett flertal tillfällen & tyvärr så blev naglarna "förstörda" efteråt! Mina blev jättemjuka & tunna (innan materialet läggs på filar man nageln(eller ruggar upp ytan) för att materialet ska fästa... o så skivade de sig... :(
    Har oxå haft glasfibernaglar, men det va länge sen, men jag tror nog att det e bättre att göra dem om man "bara" ska ha dem en viss tid! Jag kan ha fel, men detta tror jag!

Hoppas att jag varit till lite hjälp!

*kramisar*

• catya

Hej Lina!
    Jag har gjort mina naglar, & jobbat på en seriös hudvårdssalong(!!!), som har arbetat med GELÈ naglar!!!!! Dock ej Bio skulpture utan LCN´s teknik! Trodde att det var samma princip med att man härdar gelén i en UV-lampa... & dessa naglar kan man inte lösa upp!!! De e otroligt vackra & Kanonbra om man ska ha dem permanent men jag skulle inte rekomendera dem för ett enstaka tillfälle!
    Fel av mig att inte skriva "märket" av gelén men jag lovar att det finns tusen tekniker till med gelé att välja mellan...
    Så Mrs Eire LCN tekninken rekk. jag ej för enstaka tillfällen, då har jag sagt mitt i alla fall!!! Oki Lina?! Inga sura miner?! :)

Många glada kramar & lycka till!!!

Svar på tråden Gel naglar