• Tilda93

Hjälp! Vilken Borelos och vilken underkjol?

Hej!
    Jag har hittat två stycken boleros.. och kan knapp bestämma mig.. har en alexia 1150 klänning i vit och röd , vilken skulle passa bäst?
    www.bonprix.se/produkt/bolero-satin-moerkroed-926753/ den här röda

Eller

www.bonprix.se/produkt/spetsbolero-svart-920387/ i benvitt.

Och söker en billig underkjol, tjejen på bröllopsbutiken sa att jag ska välja en med två ringar ner till.

(SVENSK SIDA TACK!!)

• Svar på tråden Hjälp! Vilken Borelos och vilken underkjol?
  • Hanni

Jag är ju personligen en riktig sucker för spets i kläder så jag röstar på den vita.
    Helt OT, skönt med en till nattsuddis, blir så himla tråkigt att jobba natt när inget händer ;)

• Tilda93
    Hanni skrev 2012-09-27 03:12:00 följande:
    Jag är ju personligen en riktig sucker för spets i kläder så jag röstar på den vita.
    Helt OT, skönt med en till nattsuddis, blir så himla tråkigt att jobba natt när inget händer ;)
    hm.. får tänka på det, tur att man har tid på sig att bestämma ;)
    Haha jaa jag är arbetssökande och nattmänniska ;)
  • daniiel

När det gäller bolero, just nu är bonprix hemsida stängd så kan inte kika, men det är ju det där med hur noga du är med nyanser. Är det viktigt att den vita boleron matchar den vita färgen på klänningen exat, så skulle jag valt den vinröda. Är det då sen så att du är mer noga med att det vinröda på boleron matchar det röda i klänningen, så hade jag valt den vita boleron. Och när gifter ni er? Vinter/höst och eventuellt tidigt vårbröllop, ja, då känns det ju som att satinboleron kan passa. Är det sommarbröllop, så kanske en spetsbolero är mer passande :)

När det gäller underkjol, så tycker jag inte alls att du nödvändigtvis måste ha två ringar. En ring duger faktiskt gott och väl till den där klänningen. Tex den här underkjolen skulle nog göra sig bra under klänningen www.dindromklanning.se/underkjolar/underkjol-11 eller den här skulle nog också funka www.brollopshoppen.se/jupon-aria-underkjol/715-0 även den här utan ringar www.brollopshoppen.se/jupon-met-underkjol/705-0 och den här som visserligen ska ha två ringar www.brollopshoppen.se/jupon-one-underkjol/717-0 Här finns det också en, likadan som i första länken www.tyllochspets.com/&item_id=1skena

Tyvärr finns det väl inte direkt någon billig underkjol om man köper i Sverige. Har du kikat på Blocket och Tradera efter en begagnad? Finns det ingen i brudbutiken? Vissa brudbutiker hyr ju ut underkjolar också.

• Tilda93
    daniiel skrev 2012-09-27 07:19:21 följande:
    När det gäller bolero, just nu är bonprix hemsida stängd så kan inte kika, men det är ju det där med hur noga du är med nyanser. Är det viktigt att den vita boleron matchar den vita färgen på klänningen exat, så skulle jag valt den vinröda. Är det då sen så att du är mer noga med att det vinröda på boleron matchar det röda i klänningen, så hade jag valt den vita boleron. Och när gifter ni er? Vinter/höst och eventuellt tidigt vårbröllop, ja, då känns det ju som att satinboleron kan passa. Är det sommarbröllop, så kanske en spetsbolero är mer passande :)

När det gäller underkjol, så tycker jag inte alls att du nödvändigtvis måste ha två ringar. En ring duger faktiskt gott och väl till den där klänningen. Tex den här underkjolen skulle nog göra sig bra under klänningen www.dindromklanning.se/underkjolar/underkjol-... eller den här skulle nog också funka www.brollopshoppen.se/jupon-aria-underkjol/71... även den här utan ringar www.brollopshoppen.se/jupon-met-underkjol/705... och den här som visserligen ska ha två ringar www.brollopshoppen.se/jupon-one-underkjol/717... Här finns det också en, likadan som i första länken www.tyllochspets.com/

Tyvärr finns det väl inte direkt någon billig underkjol om man köper i Sverige. Har du kikat på Blocket och Tradera efter en begagnad? Finns det ingen i brudbutiken? Vissa brudbutiker hyr ju ut underkjolar också.
    Jag vet inte alls om jag vill ha samma nyans..
    Tidig sommar (7 juni).

Jag pratade med en tjej på Kristina fest och brud, hon sa att min klänning är redan rätt så tung (inbygd underkjol) och behövde då 2 ringar för att det inte skulle se dumt ut.

Jag kollar överallt nya som begangnade.. vill inte hyra någon då jag har hört att det kostar en del det med..

tack ändå :)
Svar på tråden Hjälp! Vilken Borelos och vilken underkjol?