• frida o björn

Tråkigt kött..? Behöver hjälp...!

Jag och min fästman har tänkt att catera för- och varmrätten till vårt bröllop. Förrätten har vi bestämt  ska vara varmrökt lax med sparris, sparrismousse, någon slags romsås och lite grönt till det. Vi hade det som förrätt när vi förlovade oss nämligen... :)

Men huvudrätten känns svårt. Kocken föreslog fläskytterfilé med massa örter på. Till det tex ugnsbakade rotsaker, sås m.m. För de här två rätterna blir kuvertpriset 300 kr, 315 kr med kocken på plats.
    För mig känns det ganska dyrt då köttet känns tråkigt och vardagligt.
    Tycker ni fläskytterfilé känns passande på bröllop? Jag hade nog hellre haft vilt eller oxfilé etc men då blir det mycket dyrare och jag tycker redan att 315 kr är mycket, då vi har 100 gäster.

Har försökt hitta andra cateringfirmor i närheten men det är inte så lätt tydligen.
    Vilket pris är egentligen rimligt för vår förrätt och en varmrätt med finare kött?
    Menyn känns väldigt viktig för mig så jag vill så gärna vara nöjd och känna att vi bjuder på fin mat.

• Svar på tråden Tråkigt kött..? Behöver hjälp...!
  • Chicita

Du kan få en gourmémiddag gjord på korv om du använder rätt produkter och kryddor.
    Fläskytterfilé brukar oftast vara rätt fint kött, och om det är bra tillagat så är det långt ifrån tråkigt Glad 

Svar på tråden Tråkigt kött..? Behöver hjälp...!