Snälla du, sök hjälp! Sådär ska du inte behöva ha det. Har du aldrig kunnat ha sex? Eller har det blivit så nu?
(OBS, det är helt ok om du inte vill ha sex, då är det inte konstigt att kroppen inte är med på det. Alla vill helt enkelt inte, och det är inget du ska må dåligt över. Men OM du vill ha sex, då måste du få hjälp.)
Jag har själv haft vaginism (eller jag kan fortfarande få problem, men nu kan jag hantera det), och det var precis som det du beskriver. Som ung kunde jag aldrig ha sex, jag var tillsammans med min första pojkvän i flera år utan att klara av penetration, det blev bara värre och värre. Smärtan var helt galen, jag var tvungen att sövas för att gå igenom en ordentlig gynundersökning och jag kunde inte ens använda tamponger. Men jag fick hjälp att bryta mönstret tillslut, efter att jag pratat med otaliga gynekologer och barnmorskor (en form av KBT, samtal och byte av pojkvän i mitt fall...), och nu kan jag slappna av och njuta av sex. Äntligen!
Det kan vara vad som helst, vaginism som jag hade, vestibulit eller något hormonellt (har du tur kan det räcka att sluta med p-piller då de kan störa sexlivet enormt för vissa) som nämnts. Men som sagts, om du inte får hjälp är risken stor att det blir en ond spiral och det bara blir värre och värre.
Om du vill prata med någon som varit i samma situation så skicka ett meddelande så ska jag svara så gott jag kan. Eller skriv i tråden.