• Miss M

Kärlekslåtar utöver de(t) vanliga?

Är det någon som har tips på fina kärlekslåtar?

Alltså sådana om lycklig kärlek, men helst inte alltför smörigt och inte de allra vanligaste... 

Jag funderar på solosånger till kyrkan och första dansen (där vi nog är inne på en vals). 

• Svar på tråden Kärlekslåtar utöver de(t) vanliga?
  • Minuz

min favorit är this ring av och med t Carter. han skrev denna till sin fru och sjöng den för henne på bröllopet. kärleken förde oss samman av anna-lotta Larsson?

• ewamarie
    CeciliaX skrev 2012-10-05 19:30:47 följande:
    Vi funderar på följande låtar som solon i kyrkan:

Siftelsen - Vart jag än går (något lugnare än orginalet dock)
    Ted Gärdestad - För kärlekens skull 
    Vi hade absolut tagit stiftelsen Vart jag än går (något nedpitchad då) men den hade nog inte släppts när vi gifte oss 25/8, eller när solisterna började repa i mitten av juli.
    Jag tycker den är grymt bra!!!
  • SaJo1981

i kyrkan hade vi "somewhere over the rainbow" med Israel kamakawiwo'ole på cd (planen var tydligen från början att min man skulle sjunga den)

vår första dans var till Ewam McGregors Moulin rouge-version av Your song 

• Sirenne

Min bror, pappa och pappas kusin spelade vid vår borgerliga vigsel. The blood of Cu Chulainn, Jag spelar för livet (Sofia Karlssons variant) och The star of the county Down. Till vår första dans valde vi Dean Martins "That's amore". En lite ironisk blinkning till de som känner oss. Jag förslår dock "Alltid dig nära" av Roger Tallrot med text av Sofia Karlsson! Sjöng den på min brosdotters dop och den är fullständigt underbar Sök på youtube!

• Flixon

Vi tänkte ha "Inte vackrast i världen" med Emil Jensen, fast i du-form istället för ni-form som den är i original. Den är lite annorlunda, framför allt är texten definitivt inte smörig ;) 
    Refrengen går (omskrivet i du-form)

Du är inte vackrast i världen
    Världen är vackrast i dig
    Och det är inte i dina ögon
    Det är i vad du ser

Både jag och min sambo älskar den låten :) 

• Miss M
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-10-05 23:46:59 följande:
    Kul tråd!
    Det blev definitivt en kul tråd! Tack för alla tips. Glad Jag/vi har mycket att lyssna igenom och känna efter vad som kan kännas rätt för oss.

Fler tips? 
  • jonnagoransson

Ingångslåt yiroma, river flows in you

mitt i kommer vi ha

Fields of gold med Eva Cassidy (kanske är ganska vanlig!?)

nicola sarcevic, nobody without you

och som utgångslåt kommer vi ha Kiss I was made for loving you (också ganska vanlig tror jag)

Men de övriga två tror jag inte är jätte vanliga.

• metalwedding

Vi kommer att ha bach's air on a g-string som ingångslåt och i kyrkan kommer From this moment med Shania Twain och Innocence med Avril Lavigne att framföras i kyrkan av mina syskon och min svägerska och svärmor.

• chrpe

Adele- To make you feel My love Och Bruce Springsteen- if i should fall behind

• PiaB

Vi ska ha Coldplays Fix you som ingångslåt, om prästen går med på det. Annars blir det vår "vals"

Mina döttrar ville sjunga Utan dina andetag, men nu har de ångrat sig och så lär det hålla på. Eller så vill de sjunga Till himmelen, med Nordman. Om de ska sjunga...

Som utgångslåt funderar vi på en låt med Depech Mode som jag inte kommer ihåg namnet på nu. "Maken" fullständigt avgudar dem och vi hittade en fin låt tillslut

Svar på tråden Kärlekslåtar utöver de(t) vanliga?