• SZ2013

Otålig- väntar på frieri

Med risk för att trampa på ömma tår, men jag vill bara slänga in mina spontana tankar om ämnet för tråden och vissa inlägg.

Jag blir så trött på detta. Vi lever i ett modernt samhälle. Varför i hela fridens namn är det för så många så självklart att mannen ska fria (eller att han sååå gärna vill det så att man måste gå och vänta på det i en evighet). Vill man få någonting gjort får man ta tag i det själv tycker jag. Man är två i ett förhållande och det är så sorgligt att så många har fastnat i könsroller som var moderna för 100 år sedan.

Sen tycker jag också att det alltid är lika tråkigt att höra när en personer begränsar sina liv på grund av religiositiet. Att man t.ex. inte anser att man ska kunna leva tillsammans med någon om man inte är gift, och så mycket annat. Jag försöker inte förstå hur det är att vara religiös - för det kommer jag aldrig - men tycker bara att det är så synd att så många ska behöva begränsa sig så mycket på grund av något så abstrakt.

Nåväl, hoppas att alla till slut blir friade till och lever lyckliga i alla sina dagar

• SZ2013
    Annamolly skrev 2012-10-23 19:00:12 följande:
    Du har ratt till din asikt, men inse att den ar baserad pa en liberal ideologi precis som religiosa asikter ar baserade pa den traditionen. Du kan inte faststalla att det ar battre med ett samhalle dar unga manniskor har sex nar dom ar tonaringar, flyttar ihop nar dom ar 23, kanske far barn, flyttar isar och flyttar ihop med nagon annan, et.c.

Jag ar inte direkt religios personligen men jag tycker inte att det ar problematiskt alls ifall andra ser pa forhallanden pa ett mer forsiktigt satt an vad som ar 'mainstream'.

Dessutom, i ett modernt liberalt samhalle ska ju alla livsstilar fa existera tillsammans, eller hur?
    Hej! Absolut - det jag skrev var såklart bara mina personliga åsikter och inte något jag försöker fastställa som objektiv bättre än något annat sätt att se på saker. Ledsen om jag var otydlig!
Svar på tråden Otålig- väntar på frieri