maxmamma skrev 2012-10-23 18:26:14 följande:
och jag är inte religiös men min kärlek till min älskade sambo/mina barns styvfar och pappa åt våran gemensamma nämnare är så stor.
Vi har varit ett par många år, varit förlovad i många år, vi har inte funderat på bröllop förens de sista 1-½1året.
vi har varit så säkra på vår kärlek för varandra och inte haft bråttom med nått men nu kände vi att det är dags att befästa vår kärlek till varandra genom ett bröllop.
Vi friade nog lite till varandra
och vi har varit helt seriös med vårat förhållande från start, och nä vi är inte så unga, han blir 41innan vi gifter oss o jag fyller 37 det året vi gifter oss. Är vi inte seriösa bara för att vi inte är religiösa??
Trodde inte religiösietet eller att vara kristen hade för betydelse om man var seriös eller inte, men jag är väl så gammal o mossig så jag fattar inte sånt
.
Okej, nu ska jag vara lite väl personlig för att förklara vad jag menar med den religiösa biten.
Man kan älska någon precis lika mycket även fast man inte är gift, det har jag absolut inga invändningar mot!
Vad underbart att ni kan ha ett underbart liv ihop också innan giftemål.
Grejen med mig personligen, i min religion så flyttar man inte ihop, man har inte sex, man reser inte iväg ensamma tillsammans innan man är gifta. Det finns massor av saker som gör att mitt förhållande är fast på ett ställe tills vi tar steget och gifter oss. Just därför sa jag att det är en större sak för mig än för den personen som skrev förut, för att det öppnar en ny värld för mig. Är man sambo, har barn innan osv så blir det inte en lika stor förändring att vara gift som för mig som helt plötsligt går till att flytta ihop, dela både det ena å det andra, förhoppningsvis få barn, kunna resa med honom, osv osv.. Så det handlar inte om att jag är mer seriös än någon annan, det handlar om en STOR förändring helt enkelt pga att jag är religiös.