• Fremm

Hur många av er har haft eller ska ha två brudklänningar?

Jag har förstått när jag läst en del trådar att det verkar vara rätt vanligt (!) att man har två brudklänningar på sitt bröllop, att man byter om till en kortare mer dansvänlig framåt festen...

Jag kommer ha en rätt stor och bylsig klänning med släp så visst kommer det bli lite meckigt på dansgolvet men samtidigt känns det som om jag vill ha min klänning hela kvällen men så blir jag lite nyfiken över hur många det är här inne som faktiskt hade två och vad anledningarna till det va? Visa gärna bilder! :)

• Svar på tråden Hur många av er har haft eller ska ha två brudklänningar?
  • Fremm

Intressant! :) Gärna fler åsikter BÅDE från de som valt att ha två (eller fler ;)) och de som bara har valt att ha en... varför osv...

Har ni som haft två valt samma stil fast kortare modell på era klänningar eller annan stil?

Jag har hela tiden tänkt att ha en, jag älskar den och undrar om jag kommer hitta en lika fin kortare modell för visst kan man inte sticka under stol med att det vore lite smidigare med en kortare klänning framåt kvällen och natten men samtidigt känns det för mig (som inte hittat ännu en drömklänning) att jag inte kan tänka mig att "byta" ner mig när jag väl får vara prinsessan för en dag - i just den klänning jag kärat ner mig i, trots att det blir omständigt med toabesök och dans mm...

Har visserligen hittat en fin kortare klänning på jenjen men den har en helt annan stil än den jag valt att ha som min "riktiga" klänning... nja jag vet inte jag - kul att höra era åsikter och vad ni har valt! :)

Fortsätt gärna skriv!

Svar på tråden Hur många av er har haft eller ska ha två brudklänningar?