Inlägg från: Forumvärd |Visa alla inlägg
  • Forumvärd

Vad vill ni ha?

Det här med tävlingar är ju kul och trevligt! Solig
    Vilka typer av tävlingar gillar just du?
    Vad vill du ha mer av och vad gillar du inte alls?

Lite brainstorming!
    Kom med era idéer!

• Svar på tråden Vad vill ni ha?
  • Forumvärd
    Chicita skrev 2012-10-04 10:10:15 följande:
    Jag tycker att fototävlingarna är riktigt roliga så länge det inte är "fota en person" utan som det varit på sista tiden mer allmänt ämne som "höst", "röd" osv...
    Tack! Solig

Ja, jag har tänkt på det också att det kanske är bättre att köra tävlingar som visar föremål eller företeelser istället för personer.
    Det är inte alla som vill vara med på bild eller lägga upp en bild på sig själv eller någon annan på nätet.

Är en tävling i veckan en lagom takt?
  • Forumvärd
    Mala skrev 2012-10-04 10:16:07 följande:
    Jag tycker att "gissa bilden tävlingarna" är roliga. Men fototävlinar är också kul. En till två i veckan är lagom.
    Tänker du på pusseltävling?
    Den gillar jag också!
    Det kommer fler pusseltävlingar framöver och de kommer att gå kvällstid Solig
  • Forumvärd
    Chicita skrev 2012-10-04 10:17:43 följande:
    Alltså det är ju alltid kul att tävla, och ju fler tävlingar destå större chans att vinna.
    Men samtidigt så kan det ju vara svårt att få något pris med lite värde i från sponsorerna om det blir för ofta.
    Och om vinsten inte är värd att tävla om så kommer nog många att tröttna till slut. Hellre kanske en lite "större" tävling någon gång i månaden och om ni har något lite mindre pris så kan ni väl slänga in en tävling till.

Men att inte låta tävlingarna ligga öppna för länge. Max en vecka bör tävlingen hålla på tycker jag annars blir dom så oöverskådliga till slut. 
    Thank you för alla kloka synpunkter! Solig

Man kanske skulle ta och smälla till med en stor tävling i månaden och någon mindre utöver det.
  • Forumvärd
    Chicita skrev 2012-10-04 10:36:55 följande:
    Vad sägs om exempelvis en fototävling (med "motivering", julklappsrim eller liknande) en gång i månaden där priset är lite större. Alltså något som kanske kräver lite mer av deltagarna. Bild + "vad betyder xx för dig" eller en kort novell eller berättelse. Kanske "bästa inbjudan till en påhittad tillställning" där man får vissa kriterier som man måste få med. Som att maten äts stående eller att man får ta med sin egen bar (eller annat tok).

Och en "snabbtävling" typ pusseltävling en eller två ggr i månaden. Alltså en tävling som kanske är över på en halvtimme eller något, där man måste vara aktiv just då för att kunna delta.

Vid många deltagare i större tävlingar så är det ju alltid trevligt med någon sorts tröstpriser också förstås Oskyldig
    Riktigt bra förslag!
    Jag antecknar och tar till mig! Solig

Tröstpriser är inte dumt det heller. För då kan det vara kul att tävla även om man kanske inte vinner
Svar på tråden Vad vill ni ha?