Orientaliskt bröllop
Vilken lokal är det som ni varit och tittat på? Vi ska hålla bröllopsfesten i Panorama festlokal! Vi har bara fått bra bemötande där och festlokalen är fin! Vi kommer ha ett mix-bröllop och försöka få med båda kulturerna! Vi kommer vigas i en svensk kyrka, men på bröllopsfesten kommer vi att ha både ett syrianskt liveband samt en DJ eller svenskt liveband. Så att det inte bara blir syriansk musik.Våra föräldrar är jätteglada för vår skull! Mina föräldrar fullkomligt älskar min blivande man. Och jag har fått lika bra bemötande från hans föräldrar.
Du får gärna haka på tråden "Orientaliskt bröllop", där diskuterar vi just orientaliska- och blandbröllop: www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4231380.htm...
Jag hoppar väl i det här forumet då efter tips av Kitkät
Vi har kollat på den lokalen som tillhör deras kyrka i Södertälje. Eftersom vi valt att gifta oss i en svensk kyrka tycker min blivade mans familj att det skulle vara trevlig om vi då valde lokalen som tillhör deras kyrka. Dock är vi ju osäkra nu men vi får som sagt se efter helgen när vi varit där på bröllop!
Kul att höra att era föräldrad är glada inför bröllopet och att allt har funkat med era familjer! Vet av egen erfarenhet att det kan vara en liten uppförsbacke i vissa familjer till en början