kitkät skrev 2013-01-11 13:09:43 följande:
MA1,
Haha, kan förstå att dina svärföräldrar och din fästman blev förvånade när du nämnde Bashar Yuhanon. Vi har bokat honom nu, så det är klart. Känns stort, för jag har alltid sagt att när jag gifter mig så vill jag att han ska sjunga på mitt bröllop.
Vad skönt för er att ni också bokat sångaren nu. Varför valde ni bort Dj?
Hur många gäster kommer ni bli, och hur många av dom gästerna blir dina? I vårt fall så har vi ca 200 personer på gästlistan, varav 70 av dom är min fästmans gäster. Så liiiiite ojämnfördelning
Visst är det Olles krog ni ska hålla bröllopsfesten på? Hur långt i förväg bokade ni? När vi skulle boka festlokal i september/oktober, så var nästan alla festlokaler helt fullbokade i augusti. Och det var väl lite tur det kanske, för jag ändrade mig när alla fina höstfärger dök upp och insåg att jag hellre vill ha ett höstbröllop. Så jag hoppas verkligen att alla fina höstfärger hinner komma fram till 27 sept. Visst brukar det göra det?
Vad ska ni ha för färgtema? Jag älskar färgen aprikos, men det är ju lite en sommarfärg. Så för att göra det lite mer höstigt, så har vi (läs: jag) valt aprikos, brunt och vitt som färgtema! Jag tror att dom färgerna blir fina ihop. En ljus färg, en mörk och en neutral! Min blombukett tänker jag ska vara en blandning av olika nyanser av aprikos/orangea samt vita blommor.
Bor ni i Stockholm/Södertälje? Får jag fråga vart du tänkt fixa hår och smink? Jag har inte bestämt mig ännu, skulle bli glad om du har tips att ge!
Ska ni gifta er i svensk eller syriansk kyrka?
kitkät,
Jag vet faktiskt inte varför vi valdet bort DJ.. Vi fokuserade så mkt på att hitta rätt sångare, sen tror jag vi tänker att det kommer lösa sig genom att när sångaren har sina pauser (som jag antar att han har någon gång i timmen? någon som vet?) så brukar dom spela vanlig musik under tiden och då kan vi be dem köra något svenskt.. Jag tror det kan lösa sig så med en spellista. Vad tror ni? Har ni varit på något bröllop med blandat och sett hur dem har gjort?
Vi kommer bli runt 220 varan 70 är från mitt håll, så väldigt likt som er! :) Vi bokade Olles i december och då hade dem två lediga helger i augusti och vi valde den sista.
Jag tror ni kommer ha det helt fantastiskt i slutet av sept, det kommer bli höstigt på träden men inte vara super kallt. Jag tror ni kommer få det riktigt riktigt fint!
Jag tror faktiskt att mitt färgtema kommer vara babyrosa och aprikos tillsammans, tänk er den här bilden
http://www.brollopsguiden.se/editorial/articles/images/fargtema_champ_aprikos_rosa.jpg
Jag går mycket efter vilken färg jag vill att mina tärnor ska ha på sina klänningar. Och då faller jag nog mest för det lite gammelrosa hållet. Och då för att inte göra det för pluttigt så vill jag nog kanske få inte lite aprikosfärgade blommor och detaljer i det hela också. MEN, är lite rädd att det kan komma att skära sig om det blir för mkt..
Hår och smink ska jag, förhoppningsvis, ordna av en tjej som min mamma klipper sig hos. Vet inte riktigt vem hon är men mamma säger att hon får mkt jobb på olika tv program och är duktig på både brud smink och hår. Så henne ska jag kolla läget med, kan vara skönt med samma tjej som ordna både smink och hår.
Om jag inte skulle ha valt henne hade jag gärna blivit sminkad av Gabi. (
gabriellaelio.blogspot.se). Och som jag har sett ni har nämt innan så är Fadi grym på uppsättningar. Och om ni någon gång ska färga håret så ska ni göra det hos Fadi också, kan rekomenderas! Annars är Karam på Elegantz på Kungsholmen också en mästare på uppsättningar. Har klippt mig där i några år och sett hans jobb. Sen också denna tjej Melissa har jag hört ska vara bra också, dock inte träffat hennes själv men många pratar om henne.
http://mellose.se/category/brud-make-up-harstyling.html Jag kan ha ett namn till på en frisöt, han finns i Södertälje, minns inte nu men kan kolla :)