Inlägg från: vår2013 |Visa alla inlägg
  • vår2013

Orientaliskt bröllop

Hej hej!

Jag har smygläst i den här tråden ett tag nu eftersom jag tycker ni alla har så bra tips! Jag planerar själv ett orientaliskt bröllop i Stockholm till våren. Hoppas det är ok att jag hoppar på här :)

Såg nu att ni börjat diskutera frisörer och jag har verkligen jättesvårt att hitta någon som båe är bra på hår och smink. I och med att det är ett orientaliskt bröllop behöver jag ha ganska kraftigt smink för att matcha klänningarna och ganska mycket hår för att tiarorna jag ska använda är upp till 10 cm höga.

Jag har kollat in både frisörer i innerstan och i Tensta men tycker att det är 1. antingen föööör dyrt eller 2. för "okunniga" för just vår typ av bröllop.

Tar tacksamt emot råd och tips på frisörer i Stockholm!!

• vår2013

Eftersom jag egentligen bara behövde lite råd angående frisör kändes det inte sådär jätterelevant att lämna information om vårt bröllop. Det finns inte så många i Stockholm med vår blandning som ska ha fest till våren.

Sen tänkte jag lite på det där med varningen för Olles krog. Jag tror inte att personen i fråga "snackar skit" om stället utan haft otur men för honom och hans fru är det ju fakta. Jag spanade själv in Olles krog, ett ställe i Barkarby m.m och tyckte att det inte kändes så seriöst eftersom vi b.la fick olika priser varje gång vi mailade/ringde. Därför valde vi bort alla dessa ställen och gör allt själva istället för att undvika situationer som han killen råkat ut för. Men jag håller med kitkät, bli inte avskräckta, se bara till att ni har allt som ni kommit överens om på papper!

• vår2013

"Varför aktivt leta upp en gammal tråd för att varna". Hänger inte riktigt med där, det står ju att tråden är från den 29/1-2013.. Så vitt jag kan se ser det ut att vara en ny tråd. Som jag skrev, killen verkar bara ha haft rejäl otur och det måste kan få kunna ventilera på en sida som denna. Finns massvis av trådar som denna där folk varnar andra för ditten och datten. Ska man ha fest där behöver man ju inte ta åt sig om det har gått bra so far..

• vår2013

Det var inte meningen att det skulle bli en dålig ton, men det har ni er vännina Pagine att tacka för pga hennes hostila attityd till det hela. Allt jag försökte få fram var att man inte ska anklaga folk för att ljuga och snacka skit när de faktiskt råkat ut för något bara för att du själv ska ha festen där. Jag hoppas du får en jättefin fest Pagine och jag tror verkligen stället har fler nöjda kunder än missnöjda, men vi måste tillåta folk vara missnöjda också.

Kitkät och Goli: Ni får absolut fråga om bröllopet och jag tycker det är kul att ni är så öppna med att berätta om era fester MEN jag har väldigt svårt för att ge detaljer om festen på nätet då det blir självklart vem jag är för de som känner mig och vet om festen. Hade vi träffats på stan t.ex. hade jag kunnat babbla i dagar om festen :) Vad jag menar med vår blanding är vart jag och min man kommer ifrån. Det är inte en sån vanlig mix i Stockholm.

Jag önskar er alla lycka till med era bröllop. Det blev inte riktigt som jag trodde när jag började skriva i denna tråd. Trodde verkligen att man kunde prata om både positiva och negativa saker utan att bli attackerad. Bättre att bara låta er fortsätta då vi "nya" som  inte kan något inte har så mycket här att göra.

/vår 2013

Svar på tråden Orientaliskt bröllop