Orientaliskt bröllop
goli skrev 2012-11-08 12:43:46 följande:
Men vaddå, det e ju bara 17 sidor... hahaha! Insåg inte att det var så mycket förrän du skrev det! Lite stolt, måste jag säga...Vi är ett persiskt par som gifter oss den 3e augusti i Santa Marias festvåning som ligger nära Tensta. Vi kommer ha ca 150 gäster men när vi skrev gästlistan blev det lite fler men eftersom det är en del från Iran och det kan bli problem med att få visum så räknar vi inte med att alla kommer. Vi kommer viga oss muslimskt i en moské dagarna innan bröllopet men på själva bröllopsdagen viger vi oss borgerligt i Sollentuna. Klockan sex börjar festen med sofreh aghd och någon som läser en vacker dikt av en persisk poet och vi kör den symboliska versionen av en persisk vigsel, vi vill inte ha en imam i festlokalen.
Jag har köpt min klänning och håller med om att det var den roligaste delen. Det är en kinaklänning, köpt från missfishbridal som jag e jättenöjd med. Sen har vi bokat en persisk Dj som ska köra både persiska och andra låtar och det senaste vi fixade var inbjudningskorten. Blommor och tårta ska vi fixa senare men det ingår i priset för festlokalen, maten mm. Just nu letar vi bil och fotografer!
Var ska ni gifta er och vilken lokal har ni bokat?
Stämmer det verkligen att ni har bokat Santa Maria till 3:e augusti 2013???!! Det har nämligen jag också gjort... sen augusti förra året!!! :(