Lavelii skrev 2013-02-27 19:45:56 följande:
Det händer mkt här när man inte varit så aktiv! Haft fullt upp på jobb och varit så slutkörd att jag inte ens orkat kolla varken klänningar, ringar eller NÅGOT dessa senaste dagar! Men nu blir det ändring på det!! Kompar fredag och åker hem till Skåne imorgon så jag kan börja kolla klänningar!!
))
Mustikka, håller med de andra tjejerna; gå in i en butik och prova! Tycker inte heller den var för stor men det är en smaksak och en vanesak! Men den var jättefin!
På tal om ringar. Ni som varit ute och provat. Våra ringar kommer förmodligen beställas från USA där vi har släkt och bekanta som är juvelerare. De kommer ta med dem hit. Så det vi måste göra är så klart skicka våra ringmått och skissa en bild/leta upp en bild på hur ringarna ska se ut... Min fråga är då; har ni upplevt att det kan skilja sig lite i ringmåtten beroende på vad det är för typ av ring?? Har läst lite om att det kan vara så ibland?? :-/ I så fall, skiljer det sig mkt från modell till modell?
Hur går det annars för er alla??
)
Jooo jag har haft det problemet, i vissa ringar har jag storlek 16 och i andra 16 o halv! Tror det har med att vissa ringar spec dem med en diamant som sticker ut är lite större i storlekarna eftersom där finns ett litet mellanrum. Du bör kolla upp det hos en juvelerare. Den ringen jag vill ha är i 16 och jag vet att om den är för liten så kan jag alltid förstora den utan problem. Förminskning är svårare vad jag fått för mig.
Tror faktiskt att den ringen jag tänkt på är min grej. Så fort jag har tid att åka till stan ska jag prova något liknande bara för att vara 100% säker :D
Hmm angående klänningarna så har jag ingen aning, försök att kolla på nätet. Min Madeline garner klänning är tex samma märke som morii lee, det är samma designer men har bara olika namn. Så det kan hända att det är samma designer =)