Orientaliskt bröllop
Det är nog som du säger, oavsett så blir nog smekmånaden rätt så dyr. Det blir inte direkt som att ta en sistaminuten-resa till Rhodos. Jag är lite splittrad i den frågan, å ena sidan så tänker jag att smekmånaden är en resa man bara gör en gång i livet och då får det kosta precis hur mycket det vill kosta, men å andra sidan så tänker jag att det vore synd att slösa alla ens pengar på just en resa!
Min vän och hennes man åkte till Thailand på sin smekmånad och gjorde av med typ alla pengar dom ägde. Det ångrar dom än idag, för när dom kom hem från smekmånaden så var dom tvungna att leva på vatten och bröd i princip. Men min farbror (som bara är några år äldre än mig) och hans fru åkte till Karibien på deras smekmånad och gjorde av med mycket pengar, men dom tycker att det var värt det just för att en sådan resa gör man bara en gång i livet och då kan man slå på stort!
Vi kommer inte välja det billigaste resemålet bara för att det är billigt (i så fall skulle vi ta en Finlandskryssning haha), men det finns så otroligt fina och vackra resemål som råkar vara billigare att semestra i än andra och som har samma utbud som dem dyrare, t ex Fillippinerna, Mexico och Indonesien! Så vi kommer nog försöka hitta något som vi drömt om, men som inte kostar mer än vad vi har råd med! Jag kan ärligt talat tänka mig att åka vartsomhelst, så länge: 1. det inte är Europa, 2. det finns vita stränder med turkosa hav, 3. det är något exotiskt land med fin natur och många äventyr. Typ som Fillippinerna, Mexico, Karibien, Indonesien, Sydafrika, ja ni vet...