Inlägg från: Juventina |Visa alla inlägg
  • Juventina

Orientaliskt bröllop

Mustikka skrev 2013-02-08 12:04:13 följande:
    Juventina! Ååh jag ville ha dj ninor. Han är grym verklugen. Och väldigt populär. Han var eedan bokad den 27/7 så ring han genast. Jag känner två dj samer. Den ena ör dj samer med fadi och sen Dj samer. Hade preliminärt bokat dj samer men avbokat pga att det tig sån tid för han att ge mig offert. Me ring honom. Han är också super duktig!!

Vi har ringt dj Samer vilken av dom två vet jag inte men han som har en hemsida.. :D och han skulle ringa upp men vi har inte fått något samtal tillbaka. Vem är den andra dj samer?

Dj Ninor ska vi ringa till idag hoppas att han har tid. Jag var på bröllop på Piazza Blu tror jag stället heter i Sundbyberg där hade dom en grymt bra dj.

• Juventina

Hej tjejer!

Jag funderade över vilken Karam ni pratar om, är det han som finns på Eleganz ? Jag har hört att han är väldigt bra på uppsättningar.

Det finns en annan tjej förutom Melissa som heter Gabriella, hon är en bra makeup artist och tror att hon även gör uppsättningar. Vet inte om ni redan tittat där men skickar med länken :D http://gabriellaelio.blogspot.se/

Jag gifter mig i juni! Jag har bokat en makeup artist och hon ska kanske även göra min uppsättning men jag är lite osäker på om hon är så bra med hår.

• Juventina

Jag har bokat hos en som jag varit hos tidigare som är en otroligt duktig makeup artist, hon finns i Uppsala och jag har varit till henne ett par ggr tidigare hon har fått sminka mig och gjort lite enklare hårstyling. Men hon vill så gärna göra min uppsättning haha och jag blev lite osäker då hon egentligen är bäst på smink.

Gabriella är dyr hon också men lite billigare priser än Melissa men jag såg att hon skrivit om lite olika personer som gjort håruppsättningarna som finns på hennes sida och där har hon även lämnat nummer till dom. En av dom heter Antonio och jag känner folk som gått till honom och tycker att han är bra.

• Juventina

Kitkät Har ni varit i kontakt med Oscars foto ? Hur gick det? Goli Jag har inte varit i kontakt med Antonio jag ska ringa honom idag och höra vad han tar för en bruduppsättning och återkommer till er om det. Mustikka Wow vilka fina uppsättningar Bashar gör, jag hittade honom på instagram hur kontaktar man honom? Jag trodde att en provuppsättning ska vara som en riktigt bruduppsättning.

• Juventina

Hej tjejer! Hoppas att allt går bra hittills med planeringen! Jag har nu köpt min klänning det blev en mori lee blev helt försälskad i den, det blev den absolut första jag prova :)

Jag har bokat dj ninor nu men är lite osäker jag har ju inte varit på något bröllop där han har spelat och hittar inget om honom på nätet som man kan lyssna på..

Bashar (frisören) har jag varit i kontakt med om någon vill ha nummer till honom så har jag det.

Inbjudningskorten beställda från dininbjudan som någon här tipsat om :D

Tack för hjälp med alla tips!

• Juventina

Kitkät Jag beställde min klänning från white birds, trevlig personal men väldigt stressade under helgen! Jag var förbi en lördag och det skulle vara Drop in men det kom otroligt mycket folk och till slut var de tvungna att stänga och ha endast 3-4 som prova. Dom rekommendera att man kom en vardag. Det bästa är att boka tid! Mustikka Vilken dj har ni bokat? Var det dj samer elr samer med fadi? Hade du hört dom spela tidigare ?

• Juventina
    kitkät skrev 2013-02-19 09:24:28 följande:
    Juventina,
    Hur lång tid tar det tills du får klänningen då? Jag tänkte också besöka White Birds. Det märket som jag fallit mest för är White One. Men jag har inte hittat en klokren klänning ännu.

Har du någon mejladress till Dj Ninor?

Du verkar lite orolig att han inte ska vara bra... Och jag tycker inte att du behöver vara det, han är väldigt omtyckt och anlitas ofta på syrianska bröllop. Jag har som sagt varit på ett bröllop då han spelat, och då spelade han både syriansk, libanesisk och västerländsk musik. Och dessutom så spelar han dawol!
    Ni kan ju mejla honom en lista med låtar som ni absolut vill att han ska spela och utöver dom låtarna så kan han få fria händer. Om ni inte vill att gästerna ska gå fram till honom och önska låtar (med risk att han då spelar låtar ni inte gillar), så kan ni tala om det för honom.
    Vi har anlitat en professionell svensk Dj, men även till honom kommer vi mejla en lista med låtar som vi absolut vill höra på bröllopet och utöver vår önskelista så får han fria händer. Då kan det inte bli fel!

Jag beställde klänningen förra helgen och fick samtal i måndags om att den hinner komma första veckan i april :) Känns bra nu har varit så nojjig att den inte ska hinna komma fram i tid! Det kan dröja väldigt länge med en del klänningar upp mot 4 månader hörde jag.

Jag hade prelbokat dj Ninor och pratade med honom igår det som gjorde mig osäker var att han sa att han inte hade tillräckligt med material för att spela arabisk musik och var heller inte så insatt i vad som var populärt.. det var riktigt tråkigt så var tvungen att avboka honom! Jag vill ju ha en dj som ska kunna spela musik vi gillar utan att jag ska behöva skriva hela spellistan till honom

Jag har nu prelbokat en arabisk dj som ska vara riktigt grym. Eller jag har egentligen prelbokat två stycken kan inte bestämma mig för vilken av dom det blir :D

• Juventina
    Mustikka skrev 2013-02-19 15:41:05 följande:
    Hej juventina. Jag har faktiskt ingen aning. Han spelade på ett dop jag var på. Han både sjöng o hade andra låtar. Tycktr han var jättebra kan kolla upp vad han heter. Min granne bokade honom åt oss, det var hennes dotters dop. Dj ninor är super bra. Blev supet deppig när han var bokat den 27/7 nästan hela juli var han bokad så ring fort. Dj samer tar sin tid. Han måsye besyälla en massa högtalare djbord och allt detdär när han inte har det själv. Han är oxå väldigt duktig. Dj samer och fadi har jag oxå hört bra om men har inte höt dem personligen. Du får ringa upp dj samrr igen o säg till han att skynda. Det tog mig flera veckor innan han skicka svar. Lr jag skickade och avboka honom pga att det tog sån tid för han o svara. Men sen vad jag höty så är han o dj ninor bäst

Hej Mustikka ! DJ samer var redan upptagen det datumet men han var riktigt trevlig och ville hjälpa oss hitta annan dj som han kände.

Det finns högtalare på panorama man kan hyra för 1000 kr så då behöver inte djn släpa med sig så mycket dit.

• Juventina

Hej Kitkät!

Jag ringde till Panorama idag! Tänkte höra vad som händer och om de fått in handpenningen som du sa! :D

Han sa att vi inte behövde boka tid och gå igenom något förrän 6 veckor före bröllopet.. känns så sent då ju...

• Juventina

Hej igen tjejer! mycket inlägg nu :) Men jag har varit i kontakt med en tjej som ska göra mina inbjudningskort. Hon gör jättefina kort och hon va snabb med svar. Vi kommer få en egen stämpel som sedan ska tryckas på inbjudningskort, tackkort mm. Det blir en serie med samma stämpel och färger :) Jag har beställt augusti serien.

Idag känns som en bra dag men har börjat oroa mig över klänningen den har typ inget lsläp och funderar om det inte är finare med ett släp... jag ville lägga upp bild på klänningen men vet inte hur.

• Juventina

Dj Ninor ville ha 8500 kr.. denna dj jag boka nu ska ha 7000 kr men han kommer från Helsingborg, Dj Samer med Fadi ville ha 5500 kr och det va dom som talade om att högtalare redan finns på Panorama, så drf ringde jag o fråga. Ni har ju liveband som har med sig utrustning så då ska det inte vara några problem antar jag. Just Samer ville använda det som fanns på Panorama och det skulle kosta 1000 kr att hyra.

Jag var jobbigt och frågade när vi kan få testa maten och gå igenom detaljer då fick jag som svar att det var alldeles för tidigt!! konstigt.. vet inte hur det är på andra ställen men har för mig att på Cleopatra går dom igenom detaljer långt innan..

• Juventina
    goli skrev 2013-02-20 21:41:52 följande:
    Vad skönt att ha fixat det! Har du länk till dessa kort eller bilder så man kan se augusti-serien? Väntar med spänning på bilder av klänningen oxå... Skrattande

Jag kom på att bilderna finns på mobilen måste först föra över till dator :) men kommer upp senast imorn! :D

korten finns här http://linanygrens.blogspot.se/ hon är så grym och fixar allt precis som man vill ha det!

• Juventina
    kitkät skrev 2013-02-20 21:54:19 följande:
    Föresten Juventina,
    Vad får ni betala för inbjudningskorten styck? Vi har inte heller beställt inbjudningskort ännu.
    Dom kort vi beställt kostar 45 kr/st. Hon beställer även en specialdesignad stämpel till oss som kostar 300 kr. Man måste vara ute i god tid med korten för det tar upp till 8 veckor att få levererade. Jag tycker att det är fint att ha samma serie. Vi kommer behålla stämpeln och använda den till annat också.
Svar på tråden Orientaliskt bröllop