va? men ni tar ju allt det roliga ifrån oss! vi har precis gått igenom det där med intraosseösa nålar, verkar skitkul ju! Hahaha! ja, jag håller med, vi suger verkligen på allt det där men det är faktiskt inte vårt fel. Vet inte hur det e med svenska utbildningen men här i Polen har vi skitdålig praktisk utbildning. Och nrä det gäller läkemedel så lär de bara ut t ex 300 mg amiodarone med 1 mg adrenalin om patienten har V-fib. Sen när vi ska göra övningar på dockorna med ngt påhittat scenario o vi håller på att "rädda" patientens liv så säger läraren: jaha, ska ni ge amiodaron bara sådär? Vi står o glor på varandra som stora frågetecken. Typ ja.... O då får vi värsta utskällningen att nä det ska ju blandas med glukos yaddayaddablablabla. Ja, men hur fan ska vi veta det när ni idioter inte lär ut sånt? vill man bara skrika ut hela tiden. Låt mig påminna dig, Pagnie, om att det här är en BRA kurs. puh, du skulle bara veta hur de dåliga kurserna är!
Förlåt, nu sitter jag o får ut min aggression på kursen här, inte meningen men jag känner så igen mig i allt det du beskriver. Skönt att veta att det inte bara är jag iofs, hahaha! men samtidigt så får jag sån ångest för om mindre än ett år är jag läkare! hoppas bara jag får jobba med söta o snälla sjuksyrror som dig så att jag får lära mig! de polska sjuksyrrorna hatar oss utlänningar!
Kitkät, förlåt! vet att jag sa att jag inte skulle snacka medicin men du e faktiskt inte här så du får skylla dig själv! var är du, hallå? undviker du mig eller? men det positiva e att du behöver inte ta igen så mkt när du kommer tillbaka. lagom till att jag har gått o lagt mig, hahaha!