Orientaliskt bröllop
Kitkät, måste fråga. Visst har du handlat på Etsy? Är det inte samma där? Höga fraktkostnader och tullavgifter? Jag förstår mig inte på denna sida alltså haha...
Kitkät, måste fråga. Visst har du handlat på Etsy? Är det inte samma där? Höga fraktkostnader och tullavgifter? Jag förstår mig inte på denna sida alltså haha...
www.etsy.com/listing/127830453/alcira-bridal-hair-comb-white-or-ivory&ga_search_type=all&ga_includes%5B0%5D=tags&ga_page=4&ga_search_query=wedding+hair+accessories&ga_facet=wedding+hair+accessories&ga_view_type=gallery
www.etsy.com/listing/117891437/bridal-hair-comb-pearl-hair-comb-bridal&ga_search_type=all&ga_includes%5B0%5D=tags&ga_page=22&ga_search_query=wedding+hair+accessories&ga_facet=wedding+hair+accessories&ga_view_type=gallery
Två hårsmycken som är helt ok. Den sista tyckte jag kunde varit mer maffig men ändå med lite mindre pärlor. Svårt det här... :-/
Och det där med underkjol som Goli sa håller jag med om. Provade min klänning häromdagen med skorna men skippade underkjol för att jag bara skulle testa snabbt. Hade ALDRIG gått att gå eller röra sig normalt utan en underkjol med stålring. Min ska inte vara stor men ska definitivt ha en. Annars hade skorna fastnat osv.
Och vad roligt att du överraskade honom med cheese cake Goli. Har själv tänkt göra en liknande grej. Min fästman har ju sitt fotbollslag som han älskar. Så när vi skär i tårtan och tar en tugga och sedan sätter oss vid våra platser så ska det ligga en specialgjord mini tårta på hans plats med lagets logga på tänkte jag. Fick idéen av Afram när han berättade att en tjej hade bett dem karva in en logga på hennes mans favvolag i en melon som var satt som dekoration vid fruktbordet. Det var det första som syntes när de kom in i lokalen och han hade blivit så glad.
Så jag hoppas att det ska gå att fixa
Pagnie,
haha...jag tänkte samma sak när jag såg veckans par. Och så fick vi bekräftat då att det var hon ))
Kitkät,
Enligt de bilder jag sett hittills från Hallunda så verkar det inte ha varit några problem med någon annorlunda vikning på linnedukarna. Har sett att de gör lite olika. Ska dock se till att få detta bekräftat på tisdag när vi träffar dem. Vill också ha något lite annorlunda och inte bara det vanliga "triangeln" eller vad man ska kalla det haha...
Ska absolut berätta hur deras fina bröllop var.
De gjorde faktiskt en annorlunda entre. Istället för att börja med bandet, så började de med att dämpa ner ljuset lite och så pumpades det ut sån rök (inte riktigt min grej dock) och de kom in till sin första låt och dansade. Så de hade inte den "stora" entrén med bandet. Och efter deras låt hade spelats så satt de på en till lugn låt och fick upp andra att dansa. Sedan satt de sig ner och maten serverades (spotify i bakgrunden). Därefter satt bandet igång och spelade i några timmar.
Sedan tog de en paus och då var spotify igång kanske 1 max 2 timmar och sedan tog bandet över och spelade till slutet. Bandet tog, vad jag minns, en lite längre paus och sedan en lite kortare (återigen Spotify då).
Vill minnas att tårtan kom vid 24 +- 30 min.
Man tror man har koll på tiden men det har man inte märker jag... Deras vigsel startade kl 17 och de var i lokalen runt 18.30...folk började röra sig hemåt efter tårtan. Främst de svenska gästerna men även några syrianska. Känns som det är då folk brukar börja röra sig hemåt. Lite på grund av det vill jag inte ha tårtan för tidigt. Känns som folk tar det som "tack för att ni kom-gå nu!" haha... Vet att det inte är så såklart. Men ja, resten gick vid 2 tiden.
Fråga gärna mer om det är något du undra...jag tänker kanske inte på de detaljer du tycker är viktiga. Så ask away
Just det, själv tårt-skärandet och tiden... det känns som det är väldigt olika. En del band spelar ju under själva skärandet och sen när man skålat så fortsätter de spela iaf någon låt tills tårtbitarna är serverade och då brukar brudparet dansa och alla andra. Sedan tar de en paus... hur lång vet jag inte. Ska fråga. Jag vill inte ha en alldeles för lång paus dock.
Pagnie,
Jag måste fråga. Angående Sandra Elizah.
Är så nervös inför min provsmink/hår. Speciellt hår. Jag är så nojig över att hon kanske inte kommer klara av den typen av uppsättning jag vill ha...då jag kommer vilja ha något lite mer avancerat. Jag har skickat bilder till henne och hon har sagt att det ser bra ut.
Men måste fråga...du var ju nöjd med henne. Det tror jag att jag kommer bli också. Speciellt med smink. Du hade ju halvuppsättning...fick du känslan av att hon klarar av lite större heluppsättningar? Var hon noga när hon jobba? Kändes hon erfaren?
Massa frågor men får lite ångest. Alla undrar varför jag bara inte valt en av "våra" för att fixa hår, eftersom de "vet" vad vi "menar" när vi säger bruduppsättning. Jag håller dock inte med för jag vill inte gå runt och se ut som alla andra brudar (alla syrianska brudar ser mer eller mindre likadana ut i mina ögon). Men jag förstår vad de menar när de säger att syrianer/libaneser/etc ofta vet hur de ska fästa vårt typ utav hår etc...
Helt enkelt, vad var din feeling? Sorry för märkligt formulerat inlägg!!