goli skrev 2012-12-04 17:03:47 följande:
oj oj oj, seriöst flickor! hur ska jag kunna vila upp o återhämta mig från min förkylning när ni sliter ut mig så med alla inlägg jag har att ta igen??? Va?
vet inte var jag ska börja för nu har jag typ glömt vad ni skrev i förra inläggen så jag börjar med det senaste jag läste. Pagnie, lite svårt att säga utifrån färgerna bara. Finns så många olika nyanser av rosa t ex, vissa passar marinblått o andra inte. Sen hade det ju varit coolt om det var rosa fast i samma modell som de andra. Eller om du ska köra på en helt annan modell, kanske ha liknande färg som de andra. Jag hade nog spelat safe o kört på samma färg men i annan modell. Men jag e ganska safe av mig allmänt!
Men om du hittar en fin rosa klänning så lägg upp den här så kan vi försöka föreställa de två olika klänningarna tillsammans. Men vad kul att tärnklänningarna är så fina, måste säga att jag e lite avis på dina tärnor, sån klänning vill jag också ha!
Tänkte oxå på det där med illamående om man skulle vara gravid under bröllopet. Min mamma hade hyperemesis när hon väntade mig o det e jag livrädd för. Hatar att kräkas, känns som att mina inälvor kommer upp eller att jag kommer få upp ngt i luftröret o kvävas till döds. När jag blir magsjuk försöker jag undvika att kräkas ända in i det sista, hahaha! Fråga inte hur!
Pagnie, vad rolig du e! Du e verkligen yrkesskadad, hahaha! Vet du, jag e sämst på att ta venprover, speciellt från armen. tycker det e läskigt att bara känna efter venen o inte se den. När jag jobbade på geriatriken så stack jag de stackars äldre på handen för att det var där jag kunde se venerna. Gjorde ju mer ont också... men om vi träffas ngn gång så kan du ta med dig lite nålar o rör så kan du få sticka mig!
ja du har nog rätt. Blir nog en i samma färg men annan modell. hittade en jättefin maxiklänning men den fanns bara i small så där stack den idén ut genom fönstret.
men som du säger, kanske bättre att köra safe men kanske bra att försöka köra en lång klänning på tärnan. Kanske kan hyra en.
ja men usch jag testade den och fan jag ville behålla den själv. tyvärr så har min syster betalat den själv mer eller mindre så det är ju hennes. haha
haha jag har faktiskt inga problem med att spy när jag väl gör det. nu händer ju det typ aldrig för jag har nog haft magsjuka 3 gånger i hela mitt liv eller något sådant. men de gånger jag spytt under min vuxna tid har mest varit alkoholrelaterat och då mår man ju så jävla bra efter det så då har det bara varit skönt. haha. ja jag vet jag är knäpp. Ja då kanske du får se upp. vad det gäller graviditeter så brukar det ju vara ärftligt. Men som sagt Primperan min kära. och kanske ett dropp innan man ska gå fram till altaret. haha.
haha ja jag vet jag är yrkesskadad men vad ska jag göra. ;) jag älskar att stickas. Men jo jag vet ni läkare suger verkligen på allt som vi sköterskor gör egentligen. venprov och katetrar bland annat. fick lov att lära en läkare hur man satte en kateter. sen är nu för övrigt värdelösa på hur man administrerar läkemedel också. ni vet vad vi ska ge men inte fan hur man blandar eller administrerar. ganska roligt faktiskt.
Ja när det kommer till stickandes så älskar jag det men på akuten får vi ju göra lite extra saker som inte andra sköterskor gör, typ artärprov tar ju vi och likadant när det kommer in trauman så är det sköterskorna som måste sätta de intraosseösa nålarna också. om sådana behövs.
lätt jag sticker dig. för jag gör ju det bara typ så där 50 gånger per dag eller så. ;) jag borde bli bra på det tycker man.