hej tjejor!
Kitkät, tror inte ett dugg på att du inte är pysslig av dig, för det har du redan bevisat att du är! plus att du har gett mig massor med tips om det där med såpbubblor; band o etiketter o sånt. Tack för det!
Pagnie, skönt att komma hem tidigt. Det är fördelen med att jobba, tycker jag. Förutom att man tjänar pengar då! Men att när man väl kommer hem så kan man släppa allt. Sitter o repeterar föreläsningar inför onkologi-tentan, så sjuuukt tråkigt! men bara 3 dagar kvar, det ska gå!
Jag gick tillbaka till butiken idag för att lämna tillbaka underkjolen. hon försökte övertyga mig om att det skulle lösa sig om hon la in förstärkningsringar. Men materialet är fortfarande skit. Jag sa till henne att det var dålig kvalitét och att ringarna var helt osymmetriska och hon påstod att det var ett original. tror jag inte ett ord på! om jag skulle ta på mig klänningen över den underkjolen skulle hela den gå i bitar. förresten var det inte alls samma underkjol som den hon visade mig i katalogen. hade hon haft den i butiken så hade jag ju sett direkt vad det var för material. jaja... inte så mkt att göra åt det nu.
Längtar till jullovet, vet att jag tjatar om det, men det ska bli så otroligt skönt att komma hem till Sverige. rena toaletter, inget piss eller mensblodsrester, rent kök, mysig familj o julstämning. helt seriöst, gick in i köket idag o det luktar som att någon har tillagat bajs. jag skojar inte. så sjukt vidrigt! om ni någonsin kommer i kontakt med svensktalande läkare som har pluggat i polen, ge mig deras namn så kan jag varna er i förväg. finns riktiga idioter här! Igår satt vi o förberedd oss inför den praktiska tentan i akutmedicin och då vände sig två tjejer till mig och frågade: men hur vet man om patienten har puls? WHAT???!!!! ååååh, säger jag bara!
Pagnie, har du fått veta ngt mer om vad som händer under stockholmsresan? Jag e oxå nyfiken ju!
Kitkät, hur går det med sökandet efter den perfekta cupcakes-tårtan?
Och Mandis, var håller du hus någonstans?