kitkät skrev 2013-01-11 00:03:16 följande:
Goli,
När tänker ni åka på smekmånaden? Direkt efter eller väntar ni ett tag?
Vi är lite osäkra på det.. Vi vill ju åka till Filippinerna, men det är bäst väder i mars, vilket innebär att vi i så fall måste vänta med smekmånaden i 6 månader efter bröllopet. Det känns trist. Så vi har inte bestämt oss.
Men det kan nog vara en bra idé att gå runt till olika resebyråer och få lite tips och råd. Det ska nog vi också göra.
Vad fint med en dikt i inbjudningskorten. Vilken OSA-datum blev det till slut? Du och din mamma var ju oeniga om det... Så ni har angett era mejladresser bara, inga telefonnummer? Anledningen till att jag frågar så mycket är för att vi själva inte vet hur vi ska göra.
Vi har ju hittat inbjudningskort som vi gillar, som vi ska beställa. Men vi har inte gjort det ännu. Det är ingen stress med det. Dessutom vet vi inte riktigt vad vi ska skriva i korten, hur vi ska formulera oss. Men vi har inte suttit och klurat på det på riktigt, så det blir nog bra när vi väl tar oss an det. Hur har ni formulerat er i den formella inbjudan på svenska? Kan inte du skriva här, hur ni har skrivit och formulerat er? Låtsas att inlägget är inbjudningskortet och så skriver du så som ni skrivit på korten! Jag behöver tips!
oj vad mkt att ta igen, känns som att jag vart borta en timma o ni har redan haft så många diskussioner!
Kitkät, vi vill gärna åka ganska direkt efter bröllopet, kanske 2-3 dagar efter, men det beror lite på om vi får AT, var vi får det etc. men så hade vi tänkt iaf. Vi får se hur det blir med den saken. När vi drar till de olika resebyråerna ska jag passa på att fråga om väder o sånt o när det e bäst att åka. Det e sant som du säger, man vill ju gärna åka iväg på sin smekmånad direkt efter bröllopet!
OSA-datumet blev 2 månader innan bröllopet dvs den 3e juni. då har vi tid att bjuda andra människor om många skulle tacka nej osv. vad hemskt det låter, att bjuda reserver hahaha, men men... vi e inte gjorda av pengar direkt o man måste prioritera!
Först satt vi o kollade upp massa kärleksdikter o sånt, ville ha ngt på engelska o svenska så att alla skulle förstå men till slut bestämde vi oss för en formell o väldigt enkel inbjudan på svenska o dikten på persiska. Lyckades låna ett av korten som jag lägger upp här snart. Ni får ursäkta de vita lapparna men har täckt för namnen bara (som för övrigt står i den persiska delen, hahaha, men det e ju inte alla som kan persiska).
Enda dåliga med korten är att iom att de trycktes upp i Iran så blev det fel med adressen, dvs felstavat. men jag försöker o försöker o försöker verkligen att inte bli bridezillig över det. Går sådär...
Just det, efter att vi ttryckte upp korten så bestämde ju sig Danny för att byta namn på stället till White Palace oxå, så lite surt där med... försöker ta 10 djupa andetag varje gång jag råkar tänka på det....