I festhäftena som min kompis hade på sitt bröllop hade toastmasters ställt roliga frågor till brudparen, både om sig själva och om sina respektive. Det var ganska kul att läsa, tyckte jag, speciellt för att se hur pass bra brudparet kände varandra egentligen, t ex om man har vissa riktigt konstiga vanor osv. Så det kanske kan vara något att ha med?
Vi har oxå funderat mkt på upplägget. Hittills har vi kommit fram till detta:
Borgerlig vigsel kl 12 med bara familjen. Ska då ha en enkel vit klänning o en lite enkel bukett. Inte så sminkad eller fixad utan mer naturlig dag-look. Efter det blir det iväg till frisören/stylisten. Sen dags för porträttfotografering fram till kl 6 då vi ska vara i lokalen o köra sofreh aghd-ceremonin. Då kommer endast våra närmaste vänner o släktingar att närvara. Om vi hinner ta foton då i samband med gåvor (oftast guldsmycken vid sofreh aghd). Sen ska vi hinna iväg innan resten av gästerna kommer halv åtta. När alla/de flesta gäster kommit fram ska våra mammor hålla ett kort välkomsttal samt lite kort info om t ex öppen bar osv. Kommer att bli dans (dj) med välkomstdrinkar och snittar för alla nyanlända gäster. Någon gång efter åtta kommer vi tillbaka o då ska vi ha ett tvåmansband med sångare, fiol och keyboard (otroligt grymma!) att spela en välkomstlåt, vi går in o hälsar på alla, ngn delar ut noghl i samband med detta. Sen blir det mingel osv o dans. Mellan nio-halv tio serveras maten (ingen aning hur lång tid detta kommer att ta, men Danny kommer att duka så att det inte blur trafikstockning vid ena änden, så att folka kan få sin mat fort). Maten ska sen plockas bort. Efter maten inleder vi vår dans, ev med föräldrar oxå. Sen kommer det bli lite variation av underhållning. Min fästmans syster o hennes kompis ska dansa, min bror och hans kompis ska sjunga o spela o under resten av kvällen ska dj o bandet spela o variera det hela lite. Tårtan kommer väl först vid tolvtiden, antagl.
Typ på ett ungefär. Sen en grej som jag tänkt på är det här med vår dans. Om man kanske ska spexa till det lite? Vet att vi har diskuterat det en gång för längesedan. Vissa gäster kan ju tycka att det e fånigt medan för andra, t ex de från iran kanske det e en rolig o ny upplevelse. Har ni tänkt på detta?
O förresten, ang vårt nystartade företag. Pagnie e ju utbildad frisör o kanske e duktig på att sminka oxå? Then we're all set, hahaha!