Orientaliskt bröllop
goli,
American buttercream smakar, ja... vad ska man säga, tänk typ söt philadelphia-ost. Den har samma konsistens som philadelphia typ, men en annan smak. Det smakar sött. Har du ätit morotskaka med den där vita glasyren någongång? Buttercream smakar typ så, men man smaksätter ju buttercream efter egen smak. Vi kommer som sagt t ex välja hallon kanske. Men grundsmaken är som jag beskrev ovan!
Alltså buttercream har man ju på cupcakes. En cupcakes utan buttercream är ju ingen cupcakes, då är det bara en muffins med grädde typ. Så just på cupcakes kan det inte vara grädde, då måste det vara buttercream. Men i vanliga tårtor så tycker jag det är gott med grädde också!
Vad jag vet så tror jag inte man har buttercream i tårtor, men vad vet jag? Om du vill ha buttercream just för att kunna ha rosor på tårtan, som den jag visade, så kanske ni kan ha buttercream bara ovanpå tårtan och sedan ha "vanliga" ingredienser inuti tårtan!
Men frågan är hur många konditorier som arbetar med buttercream, för konditoriet som Panorama samarbetar med arbetade inte med buttercream, och det var därför som dom föreslog att dom kunde ordna muffins med gräddkräm istället. Men det kändes inte bra för min del, jag vill ha äkta cupcakes! Och därför valde jag att beställa från ett äkta cupcakes konditori :) Du kan ju ta med en bild till konditoriet och säga att du vill ha tårtan så, så kan dom ge förslag på hur dom kan göra... Kanske går det att ordna med gräddkräm ändå!