Pagnie, tog mig friheten att kolla er hemsida. Blev så glad av att läsa er berättelse och se alla era fina bilder. Ni har gjort ett jättefint jobb o jag blir lite avundsjuk för att jag har total avsaknad av såna skills, hahaha!
Jag förstår att du mår dåligt, men egentligen är det inte så mycket att må dåligt av. Du och din fästman har haft sån otrolig tur att ni har funnit varandra, det har vi alla på den här tråden. Det är inte många som har turen att finna kärleken och kunna vara säkra på att just de kommer att spendera resten av sina liv tillsammans. Sen har ni det väldigt bra. Ni är båda färdiga med utbildningen och ni har era arbeten som ger er en ekonomisk trygghet. Det är det inte alla som har, t ex jag och min fästman. Sen är ni fortfarande unga och friska och bara det plus att ni älskar varandra är det viktigaste av allt! När ni har alla dessa förutsättningar så kommer resten också att gå bra därför att ni har jobbat på att bygga en stabil grund och jag anser att ni verkligen har lyckats med det!
Håller med de andra tjejerna om att stressen och oron i sig kan skapa problem och förlänga processen med att skaffa barn mer. Efter att ha chattat med dig på denna tråd så har jag lärt mig att du är en extremt fokuserad och bestämd människa som är jätteduktig på att planera och organisera. Men man måste lämna lite utrymme åt saker som man inte kan planera. Tyvärr kan detta även gälla att bli gravid. Visst, det är jättebra att du har koll på ägglossning och att du har kollat upp allt. Du har gjort precis allt som man kan förvänta sig av en ansvarsfull person. Råder inga som helst tvivel att ni har förberett er bra. Mer än så kan du inte göra. Du kanske mår dåligt över detta för att du tänker på det så mycket? Jag känner exakt likadant! Jag börjar själv nästan böla varje gång jag ser en söt unge någonstans och det är inte alltid glädjetårar det rör sig om, tyvärr. Jag är också orolig, vill gärna ha stor familj men är redan 31 år gammal och är inte färdig med min utbildning än. När jag förösker tänka på när jag ska planera in mina graviditeter så får jag panik! Och det slutar med att jag också mår dåligt. Men har bestämt mig för att inte sitta och tänka på det så mycket, jag mår ju fan inte bra av det. Är man ensam med sina tankar så kan man föreställa sig värsta scenarion men det är så fruktansvärt onödigt. Så det du behöver är kanske bara en paus från allt som har med barn att göra? Testa det iaf, och tänk istället på hur bra du har det och att du just nu får chansen att planera ditt drömbröllop. När man läser andra trådar här på BT så är det väldigt uppenbart att inte alla får det. Och jag hoppas att du inte tar illa upp av detta jag skriver, jag känner igen mig så väl i detta och försöker själv få ett annat perspektiv på saker o ting. Det här kommer låta töntigt, jag vet, men efter olyckan så tänker jag bara på hur mycket jag underskattar saker o ting som jag har framför mig just nu. Sitter o planerar o planerar inför framtiden att jag glömmer att njuta av allt det jag har nu. Man vet aldrig, rätt som det är kan något hända och rycka ifrån en allt. Usch, vad fatalistiskt, men som sagt, man kan inte kontrollera allt. Och jag tänker på hur illa det kunde ha gått för mig o hur mycket tid jag spenderar på att oroa mig för saker o ting. Så nu ska jag ta en paus från att oroa mig över allt o bara njuta. Lite svårt just nu med mina nacksmärtor, hahaha, men jag tänker fan försöka iaf!
Mustikka, jag hoppas verkligen att det löser sig för er med att skaffa barn. Jag är sjukt imponerad av din positiva inställning och ska försöka ta till mig lite av det!
O Kitkät, längtar till den dagen då du kommer att joina denna barnalängtande skaran, hahaha!
Ursäkta detta långa inlägg men måste ta igen för alla dagar jag inte skrivit! kramar till er allihopa!