Jo, dekoration/blommor ingår i paketet. Dom enda blommorna som jag valt bort från paketet är som sagt min brudbukett och tärnbuketterna.
Det är som Lavelii beskriver, vi har ju valt olika tjänster och är fria att kontakta dom olika företagen om vi vill. Annars så sköter George kontakten med dom, då tar vi allt via honom! Och även om det inte är George personligen som sköter dekorationen så känner jag inte att jag måste träffa dekoratören personligen. Men självklart, om jag ber George om det så får jag kontaktuppgifterna till denne.
Jag blev lite orolig först när ni allihop skrev att det mer eller mindre är ett måste att träffa dekoratören! Men jag vill inte ha någon extravaganza-dekoration och allt som jag vill ha är dom vana vid, så jag behöver nog inte oroa mig. Och jag känner inget behov av att träffa dekoratören, det känns faktiskt mest skönt att slippa ha ännu ett MÅSTE!
Det känns bättre om George förmedlar vad vi vill ha! Han är väldigt noga med att det blir rätt och exakt så som vi vill ha det. Han verkar också petig och berättade att om brud vill ha en viss färg på blommorna t ex så ger han sig inte förrän dom har kommit fram till precis rätt nyans etc.
Han sa också att om jag vill så kan jag ta med mig inspirationsbilder till vårt möte, så ser dom till att dekorera/duka exakt enligt bilderna, om jag vill det!
När vi var hos honom sist så förstod han att jag är väldig petig och att jag var noga med att påpeka att saker och ting måste bli exakt som jag vill ha det! Och då berättade han om en brud som hade bett om en väldigt avancerad modell på bröllopstårtan med ett speciellt band runt tårtan. Hon hade med sig en inspirationsbild. Och eftersom konditoriet bakar en tårta som inte är dekorerad egentligen (eftersom det är en "falsk" tårta som kommer ut när bruden ska skära tårtan), så tog George på sig ansvaret att hitta exakt likadant band som på inspirationsbilden. Och han visade oss både inspirationsbilden och resultatet. Man såg ingen skillnad!
Och samma sak med ett brudpar som ville ha ett väldigt speciellt brudbord! Dom ville inte sitta vid ett bord på stolar, utan på varsin sofffåtölj med ett litet bord. Dom hade med sig inspirationsbild! Han visade oss bilden och en bild på resultatet - han hade sett till att ordna mer eller mindre exakt likadana fåtöljer och bord (dom var väldigt speciella om man säger så) och allt runtomkring såg exakt likadant ut.
Nä, jag är inte orolig faktiskt. Jag blev det först när ni skrev dekoratör hit och dit, men jag har verkligen försökt komma på varför det krävs att vi träffar en dekoratör och ta saker och ting direkt med honom, men jag kommer inte på varför det är så viktigt. Då är det nog inte så viktigt för oss!
Vi ska också ha stolsöverdrag, stolsband, ev kandelaber på borden, stora kandelaber vid entren med blommor i, jag är väldigt noga med hur dukningen ska se ut, jag vill ha brudbordet väldigt simpelt - ett vitt draperi bakom oss och blommor på bordet. Men jag menar, det är ju inget avancerat och inget av det jag vill ha är något som dom aldrig har varit med om förut. Och jag anser att arbetar man inom den branschen så ska man kunna förmedla detta till en ev. dekoratör. Jag känner inte att jag behöver träffa en dekoratör för att tala om att jag vill ha stolsöverdrag eller kandelaber! Haha.
Haha. Ursäkta mitt långa inlägg, men jag ville ge lite perspektiv på saker och ting. Jag tror att goli också blev lite orolig och stressad, precis som jag. Men goli, du kan vara lugn. Jag tror inte att det är nödvändigt att träffa dekoratören om man inte vill