Orientaliskt bröllop
Haft en hektisk helg. Känns som jag åkt genom halva Sverige bara under helgen. Släkten i Skåne lördags/halva söndag sen fästmannens familj resterande söndag och hem sent. Massa mat oh ägg!!! Tackar Gud att jag inte ska i någon brudklänning på flera månader. Vill inte se mer mat alltså!!
Iaf, Pagnie, hur har det gått med bestmannen? Hoppas det känns lugnare nu?
Vad mycket ni alla hunnit med!! Florist, mat och allt!! Speciellt du Viola som ändå gifter dig efter mig hihi... Bra jobbat!! Hoppas du finner din drömklänning!!
Jag pratade med vår dekoratör för någon vecka sedan och han sa att vi inte behövde boka tid med honom förrän typ 3 mån innan bröllopet men om vi ville kunde vi få komma dit innan dess. Så vi ska ringa honom i dagarna och boka tid med honom någon dag snart. Även fotograferna har sagt att det är alldeles för tidigt att ses nu... (den ena fotografen känner jag till väldigt bra så jag litar på henne!).
Smink och hår har jag bokat men inte bokat konsultation...tänkte kontakta henne för det snart. Men även hon sa att vi tidigast behöver boka något sådan i augusti typ... Hoppas att jag kommer trivas med henne. Pagnie, har du varit på konsultation än?
Lokalen är ÄNTLIGEN färdigrenoverad!!!!! Så himla glad!!!! Premiär igår. Så nu ska jag ringa och kolla med Afram vilken lördag vi kan komma dit och se den möblerad (bara sett bild omöblerad) för 400 pers och i den prisklass vi valt samt smaka lite mat osv... Längtar!! Lokalen ser verkligen vacker ut och ser nog ännu finare ut dekorerad )
Sen fick jag även veta av svärmor och fästman igår att mina ringar är klara!!!! Och tydligen kommer en släkting till dem från USA hit relativt snart (någon vecka eller så...) så då tar han/hon med sig dem!! Är så förväntansfull!!!! )
Det var iaf lite uppdateringar från mig...
Ja vi har ju lite drygt två månader kvar så det börjar hända grejer. Men dekoratören träffade vi i början av april och ska träffa honom igen 29:e maj. Frisören ska jag träffa på onsdag för första provuppsättningen och sminkningen sen träffar jag henne igen i slutet av juni/början av juli, fotografen (en utav dom tre) ska vi ha en provfotografering med den 29:e juni, sen den andra ska vi träffa några dagar innan bröllopet och den tredje får vi se hur vi gör med.
Lokalen var vi ju och pratade med igen i april och fixade lite med kontraktet. Limousinfirman har jag pratat och bestämt plats med. Det jag egentligen väntar på nu är att vi ska få vår präst utsedd så vi kan ha möte med honom/henne.
Klänninge hänger ju hemma, skor är klara och annat smått och gott, lådorna, R's kläder, ringar, smycken, tärnor och marskalker, alla smågrejer och dekorationer.
Ja som sagt det mesta är faktiskt klart. hindersprövningen är inskickad och det är väl det viktigaste egentligen.
Men som sagt sen har vi bara 68 dagar kvar i morgon 67 dagar. Så nu börjar man bli lite nervös.