Orientaliskt bröllop
goli skrev 2012-11-17 15:49:57 följande:
Tycker absolut att ni ska be om provsmakning på Panorama! Om det är ngt ni är missnöjda med så finns det alltid tid för förbättringar.Vet inte om jag skrev detta tidigare, men en bekant till oss hade sitt bröllop på prince palace i stockholm och jag har själv varit där på bröllop för jättemånga år sedan. Och det enda jag minns av den festen, förutom att det var en jättevacker lokal, var att maten var riktigt riktigt dålig. Allt var så torrt och det var upplagt konstigt. Det skulle föreställa persisk mat men det kändes mer som att en icke-iranierhade försökt imitera persisk matlagning. Så ja, som sagt, det minnet bär jag med mig än idag. Iallafall, vår bekant bad aldrig om provsmakning utan gick på ett annat bröllop i samma lokal före sitt eget och fick då smaka på maten. Så han pratade med kocken, som faktiskt var iranier (!) och bad om lite menyförändringar och mer konkret kritik på matlagningen. Men det slutade med att det inte alls blev gott och det är de fortfarande ledsna över idag. Sen betalade han en massa extra också för annat som han ville ha men allt gick snett. T ex så bad de om glass till efterrätt och istället för att lägga upp glassen i fina skålar och sånt så såg det ut som att de bara hade köpt big pack-glass och hällt över det i en stor skål. Sen fick folk köa för att hämta glass och kan gissa att gästerna fick milkshake istället!
Ja, jag har sagt det till henne. Jag har t o m sagt att hon inte behöver prata om det med mig, utan det jag försökte ta upp med henne var hennes attityd gentemot mig och sen skrev jag att hon alltid kan prata med mig om vad som helst och att jag alltid ska stötta henne no matter what. Sen fick jag typ samma svar tillbaka, lite nedlåtande. Men då blev jag arg och sa ifrån och hon bad om ursäkt. Men nu är det bara konstigt, det var ju inte så att jag ville ha en ursäkt av henne, tycker bara inte om att bli behandlad så. Jag har aldrig och skulle aldrig bete mig så mot henne, så nu vet jag inte ens vad jag ska säga till henne mer. Får väl ringa henne när jag kommer hem till julen.
Nu till roligare ämnen, när det gäller bröllopsnatten så hade vi tänkt ta in på hotell. Har aldrig bott på hotell innan så det ser jag fram emot. Plus att vi kommer ha så många gäster som kan behöva lite platser så det blir nog bäst för alla. Får vi AT i en annan stad så kommer vi ju inte ha en plats för oss själva och det tycker jag är jätteviktigt, måste fira bröllopsnatten själva ju... Men vi har inte hittat ngt hotell än. Några tips? Hur ska ni själva göra?
sambon har bestämt att vi ska till sthlm och bo på hotell i december. vet inte om jag sa det. han är i alla fall väldigt hemlighetsfull så vi får se vad det är han planerar.