Lavelii skrev 2013-06-04 09:16:10 följande:
Viola,
Ja, jag är superexcited!!! Får se hur jag gör med bilder på ringarna. Kan man liksom lägga upp dem någonstans där de inte är synliga för allmänheten?? Vill inte att någon jag känner ska se dem förrän dagen D!
Kanska får maila runt dem haha...
Ang, borglig vigsel. Jag vet faktiskt inte om det går att göra så. Tror inte att våra präster skulle uppskatta det, av någon anledning.
Först tänkte vi att vi skulle göra det i efterhand. Någon dag efter eller så. Men sen så spånade jag lite för mig själv och tänkte; att eftersom hans systrar (plus familjer) befinner sig i USA och inte kommer hit innan bröllopet. Så ville jag samla ihop våra syskon och föräldrar 3 dagar innan bröllopet (för då bör de ha kommit från USA) och äta en fin middag tillsammans. Och då sa jag till fästmannen att då kan vi väl be en vigselförrättare komma dit eller att vi går till en och gifter oss innan. Så blir det lite en privat fest sinsemellan familjerna.
Han tyckte det lät hur bra som helst. Visst 3 dagar innan bröllopet så stressar man nog med massa annat, men så känner jag att planerar man det så här så ser man till att det sker också. Plus att vi alla behöver äta oavsett hur stressade vi är, så varför inte göra det tillsammans på något fint ställe haha... Skulle vara skönt att umgås lite tillsammans innan bröllopet, och inte bara mötas i kyrkan (eftersom dem inte bor här och man inte kan ses regelbundet)!!
Dessutom känner mina föräldrar att de gärna vill göra detta också, då jag inte "tillät" dem göra en förlovningsfest (haha ja, de tolkar det som att jag inte tillät dem, när jag sa att jag inte har tid!), och varken jag eller festmannen vill ha någon hennofest några dagar innan bröllopet heller.
Ja, så detta är mina tankar. Vad tror ni tjejer om detta?
ja men varför inte. det låter ju som en jättebra idé och är ni båda nöjda med det så ser jag absolut ingen anledning till varför ni inte skulle göra så.