Orientaliskt bröllop
usch tjejer jag har ett sådant dilemma nu att jag håller på att dö. ja helt ärligt så tror jag att jag dör.
vaknade i morse och kollade mejlen och vad hittar jag? jo jag har blivit antagen till barnmorskeprogrammet.......I SKÖVDE!! va fan liksom. jag hade ju gjort mig beredd att vänta till våren och ta det i västerås. Jag hade gjort en sån fin plan med allt och så faller allt med detta lilla mejl. jag vill såååå gärna gå den här utbildningen.
Jag åkte ner och pratade med min käre make och trodde att han skulle säga att jag borde vänta till våren och ta det då för då kan vi bo kvar och det blir jättebra.
nej men tror ni att han sa det?
NEJ!!
han tycker att det här är skitbra och att jag borde börja och att jag kan bli inackorderad eller pendla i början och sen kan vi flytta. hade ju varit skitbra om han inte hade tackat nej till sin plats på masterprogrammet i örebro för då hade vi båda kunnat plugga.
Men å andra sidan vill ju han ta det lugnt ett år till.
här sitter man i en bra lägenhet och ett fast jobb och tänkte plugga i grannstaden nästa termin där man kan pendla enkelt utan problem och gratis med bussarna som går emellan och man kunde jobba extra på sitt jobb.
eller så fick man då den andra lösningen. börjar med att pendla för att gå sin drömutbildning och bli klar redan till nästa vinter och ha allt klart. Men då måste man flytta och mannen man är gift med är världens bästa och stöttar till 200% och då blir det antagligen flytt till örebro. staden som vi båda trivdes asbra i och verkligen skulle vilja tillbaka till. så mannen jobbar då på sitt gamla jobb och jag pluggar och han börjar plugga sin masterutbildning i örebro nästa höst precis som han hade tänkt göra från början. bara det att han slipper pendla.
vad fan gör man?
jag har till i morgon kl 12 på mig att bestämma mig.