Save the Date -på e-mail?
Tycker ni det är OK att skicka STD-kort per mail, tex i pdf-format?
Tycker ni det är OK att skicka STD-kort per mail, tex i pdf-format?
ett kort kan gå på säg 10 kr att göra, plus 6 kr porto.. rent ekonomiskt är det alltså bättre med mail.. plus att det sparar miljön... sen kan man ju lägga krut på inbjudningarna sedan ...
ååå andra sidan
så är detta liksom första gången dom får reda på att ni ska gifta er.. o en sån grej kanske man inte berättar via mail om du förstår hur jag tänker.
sedan om ni bjuder äldre eller mindre tekniskt beroende individer som inte kollar mailen så ofta kan det ju bli så att några får reda på det av andra innan dom ser det i mailen. Med post vet man att det kommer fram samtidigt.
Hmmm.. Kyssmunnen skulle vara en Herregud!
Jag skulle glömma bort det om jag fick det i mailen.. Om det inte var en väldigt nära vän. Men det känns som att det vore bättre med ett faktiskt kort som går att sätta upp någonstans som en påminnelse.
En kompis till mig hade möhippeplanering i en grupp på fejjan och bara det tyckte jag kändes lite "eehummm...". Ett STD kort kan ju egentligen bara vara ett vitt papper med ett vackert typsnitt
"Save The Date
Anna & John
15 Maj 2013
Mer information kommer senare..."
Det kräver varken särskilt mycket tid eller energi och är relativt billigt - och för mottagaren så känns det jätteroligt att få specialpost och inte bara räkningar i brevlådan
Tokig: Vilken fantastisk film!!
Kul att vi alla har olika åsikter. Alla har ju rätt på sitt vis. Visst är det kul att få något på posten, men samtidigt är det bra att spara in några kronor och satsa på finare inbjudningar. Om man gör något fint per mail så kan det också vara kul och annorlunda.
.. fast å andra sidan, ni kanske är väldigt datorintresserade och har mycket av ert liv på datorn och trivs bättre med det formatet. Och om det är mycket mer ni att skicka ett mail: så gör det såklart
Grattis och Lycka till med det kommande bröllopet
Jag håller nog med aviman om att jag skulle glömma bort det om jag fick det på mailen. Och då faller ju hela syftet. Just det att jag ofta inte tar mina mail så seriöst gör också att jag inte tycker det känns lika seriöst att få en inbjudan/save the date via mail. Men alla är ju olika :)