Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

Present till m2b

Åh, jag sliter mitt hår. Min m2b fyller år inom kort och jag vet inte vad jag ska hitta på. Han önskar sig en dyr grej som vi ska gå ihop och köpa åt honom men jag vill ge honom nåt som är bara från mig. Den där perfekta presenten, ni vet

Han fyller 22. Jag vill inte att det ska vara jättedyrt eftersom han får en annan present också. Gärna något personligt som jag inte behöver pyssla ihop själv.

Tips någon?

• Svar på tråden Present till m2b
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-10-07 22:02:34 följande:
    En film (dvd eller blueray) som ni har någon koppling till, exempelvis första filmen ni såg tillsammans på bio eller första gången ni kollade film hemma hos er.

Och sen en fint lagad middag eller plockmat som ni kan äta framför tv'n (gärna hans favorit även om det "bara är korv och makaroner") med något han tycker om att dricka till.

Alltså lite minnen + omtanke, sånt där som visar att man lyssnar och är uppmärksam.
    Du har alltid bra idéer.. Dock har vi ingen sån film. Eller jo, men jag hatar den :P Jag skulle vilja ge en grej, liksom, som han kan ha kvar. Laga fina middagar gör vi nästan hela tiden just nu på grund av vår livssituation.
  • snowstars
    Kotthare skrev 2012-10-07 22:06:40 följande:
    Hur ska VI kunna tipsa om något personligt?

Jag tycker att kläder ofta är en bra present. Min blivande make är väldigt klädintresserad, men unnar sig sällan något. Kanske kan du tänka så, något som han själv inte skulle unna sig?

Mja, jag menade inte specifikt "den tröjan" utan snarare om någn vet nåt som går att göra väldigt personligt.

Jag gillar att ge bort kläder men det har han fått tre födelsedagar i rad :)

• snowstars
    Chicita skrev 2012-10-07 22:14:58 följande:
    Haha.. men han kanske gillar den Flört

Men han får ju ändå en sak, en dyr en som ni går ihop om...
    Kan han behöva en massage? (presentkort hos massör, eller om du ger honom en själv).
    Gillar han att fota så kanske du kan hitta någon som är duktig som kan ge honom en privat fotokurs på en dag. Eller samma med matlagning eller något annat han gillar.

Jag beställde en musmatta med bild på hunden åt maken när jag ändå beställde lite bilder från bröllopet på fujidirekt. Och den blev han superglad över. Inte allt för dyrt. Funderar på om han ska få någon mugg också i julklapp. Sånt han kan ha på jobbet och liksom ha oss med sig där utan att ha massa fotoramar uppställda

Haha jo ;) Det var en skräckfilm. Jag hatar skräck, men jag skulle väl liksom ha tittat på torkande färg där i början bara jag fick titta med honom ;)

Tack för förslagen, får igång hjärnan nu :) Jag älskar såna där fotogrejer. Får se om jag hittar något kort som går att använda. Gillar idén med kurser också. Skulle vilja ge bort en kniv men det blir alldeles för dyrt just nu. Det kanske blir i juklapp :)

Svar på tråden Present till m2b