• Emmalinnea

Clip-on? Hjälp mig!

8 månader kvar till bröllopet nu och har börjat planera håret lite smått nu:)

Jag vill ha halvuppsatt hår lite små lockigt ruffsigt är det tänkt men mitt hår är bara till axlarna just nu så det borde väl vara 5 cm längre vid bröllopet om jag sköter håret och går till frisören och toppar det lite då och då.

Vill förlänga håret med stickhair men det kostar lite väl mycket och jag vill inte slita så på håret och det måste ju vara äkta självklart helst remyhår.
    Men då har jag set clip-ons på nätet och vissa sätter bara in 1 långt träns med typ 4-5 clips på. 
    Är det snyggt eller skaman ha ett set? hur klipper man in clip-on i håret själv? 

erfarenheter och tips sökes!! :)

• Svar på tråden Clip-on? Hjälp mig!
  • vaniljvisp

Löshår med clips är fantastiskt bra och lätt att använda. Men det kan kräva lite övning. Så ska du fixa håret själv, så vill jag absolut tipsa om att öva lite hur du ska sätta i håret och "dölja" så det ser äkta ut.
    Mitt tips är att tuppera lite i botten där du ska fästa clipsen så håller de fast ännu bättre och tuppera lite på håret som ska ligga över hårclips-raden för att dölja.
    Använd gärna speglar så du kan se fram och bak på dig själv samtidigt. :)

Man kan absolut klippa till håret själv, men det hade jag gjort på självaste stora dagen, så det annars kan bli så att man fäster det på lite olika ställen än första hången och får kankse ändå klippa om/till det igen.

Här kan du tex. köpa bra löshår:
    http://www.hairiffic.se/ 
    och
    http://www.rapunzelofsweden.se/?gclid=CIe_vd6t87ICFex3cAoduSYASA

Lycka till!! :)

• daniiel

Jag hade löshår på bröllopet, med clips. Jag köpte mitt på Ebay för bara någon hundralapp och det är i jättebra kvalitet. Jag har använt det flera gånger efteråt också, lockat det, plattat det osv. Det är fortfarande jättefint :)

Jag hade min syster till hjälp på bröllopsdagen, att göra frisyren alltså. Efter har jag gjort det själv och det går också bra. Precis som vaniljvisp skriver, så är det toppenbra att tupera håret där man ska sätta clipsen, för då sitter dom mkt bättre. På bröllopsdagen använde jag dessutom lite hårspray på det tuperade först, för att det skulle sitta riktigt bra och det gjorde det. Hela dagen, kvällen och halva natten :P Ett annat tips är också att sätta dom nerifrån och upp, alltså börja med raden som ska vara längst ner och släpp ner hår över och sätt nästa rad osv. Och ska du ha som jag, en halvuppsättning, så är det snyggast att bara sätta löshår bak, inte på sidorna. Ska du ha helt utsläppt, så är dock snyggt att sätta även på sidorna för att håret ska bli mer jämnt.

Jag beställde från den här säljaren stores.ebay.com/hairsalon2008 och exakt det här håret stores.ebay.com/hairsalon-2008/20inch-7pcs-70g-with-clips-/_i.html&_sid=721296174&_trksid=p4634.c0.m322 som är ca 50cm långt och äkta hår. Ser dock att priset har höjts. Jag betalade ca 180kr/förpackning och nu kostar det ca 245kr/förpackning. Jag använde två förpackningar.

Lite dåliga bilder, men jag hade något längre än axellångt hår och fick med hjälp av löshåret bra längd för att kunna göra en halvuppsättning :)

• Ekna

Jag använder rapunzel of Sweden är är super nöjd me dom och deras service. Deras clips är toppen, men träna lite innan är inte fel att göra. Jag fick jätte bra hjälp när jag skulle välja färg jag mailade dom en bild på mitt hårt och skickade tillbaka två förslag och någon timme efter det skickade dom igen att det ena av dessa förslagen hade varit bäst. Mannan inte alla se skillnad på när jag har min in eller inte. Lycka till :)

• Nessie

Hejsan,

Jag hade mitt bröllop i augusti och jag köpte faktiskt löshår på Blocket. Det var väldigt mycket billigare än de märkeshår som finns, dessutom var det europeiskt vilket fungerade oerhört mycket bättre än indiskt hår som jag testat tidigare. Jag körde på stickhair men jag vet att de även hade keratinslingor, clip on och hela trens!

Här är säljaren:
    www.blocket.se/vi/43213386.htm

Testa och se vetja, väldigt trevligt bemötande och leverans inom 2 till 3 dagar. Frisören sa också att det var väldigt fin kvalitet!

• CoolJen

daniiel och ni andra som haft clips:
    kan man färga håret, eller får man anpassa löshåret efter sin egen färg så gott det går, alternativt färga sitt eget hår efter löshåret.

• daniiel

Köper man äkta hår, så går det att färga. Det kan dock vara så att färgen inte tar lika bra som i sitt eget hår, för håret är ju trots allt "dött". Därför är det nog bra om man kan välja en färg som ligger så pass nära den färgen man vill ha som möjligt.

Och ja, det går utmärkt att locka, platta och fixa med :) Även tvätta det, om man använder hårspray och sånt.

Svar på tråden Clip-on? Hjälp mig!