• daniiel

Clip-on? Hjälp mig!

Jag hade löshår på bröllopet, med clips. Jag köpte mitt på Ebay för bara någon hundralapp och det är i jättebra kvalitet. Jag har använt det flera gånger efteråt också, lockat det, plattat det osv. Det är fortfarande jättefint :)

Jag hade min syster till hjälp på bröllopsdagen, att göra frisyren alltså. Efter har jag gjort det själv och det går också bra. Precis som vaniljvisp skriver, så är det toppenbra att tupera håret där man ska sätta clipsen, för då sitter dom mkt bättre. På bröllopsdagen använde jag dessutom lite hårspray på det tuperade först, för att det skulle sitta riktigt bra och det gjorde det. Hela dagen, kvällen och halva natten :P Ett annat tips är också att sätta dom nerifrån och upp, alltså börja med raden som ska vara längst ner och släpp ner hår över och sätt nästa rad osv. Och ska du ha som jag, en halvuppsättning, så är det snyggast att bara sätta löshår bak, inte på sidorna. Ska du ha helt utsläppt, så är dock snyggt att sätta även på sidorna för att håret ska bli mer jämnt.

Jag beställde från den här säljaren stores.ebay.com/hairsalon2008 och exakt det här håret stores.ebay.com/hairsalon-2008/20inch-7pcs-70g-with-clips-/_i.html&_sid=721296174&_trksid=p4634.c0.m322 som är ca 50cm långt och äkta hår. Ser dock att priset har höjts. Jag betalade ca 180kr/förpackning och nu kostar det ca 245kr/förpackning. Jag använde två förpackningar.

Lite dåliga bilder, men jag hade något längre än axellångt hår och fick med hjälp av löshåret bra längd för att kunna göra en halvuppsättning :)

• daniiel

Köper man äkta hår, så går det att färga. Det kan dock vara så att färgen inte tar lika bra som i sitt eget hår, för håret är ju trots allt "dött". Därför är det nog bra om man kan välja en färg som ligger så pass nära den färgen man vill ha som möjligt.

Och ja, det går utmärkt att locka, platta och fixa med :) Även tvätta det, om man använder hårspray och sånt.

Svar på tråden Clip-on? Hjälp mig!