• 2000

Dj eller orkester/band i Göteborg sökes

Jag tycker bröllopstorgets sökfunktion är svår och dålig. Därför startar jag denna tråd.

Hur som helst så söker vi en Dj, orketser/band i Göteborgsområdet.

Alla förslag är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-08 21:17
    Jo, ett parfrågor till: Brukar ni ha musik när ni äter också? eller bara till dansen?

Hade ni allsång under middagen?
  • Svar på tråden Dj eller orkester/band i Göteborg sökes
  • bruning

Rekommenderar varmt Två Live som vi hade på vårt bröllop. Jättetrevliga och tillmötesgående, plus bra musik förstås. Dessutom prisvärda.

tvalive.zoomin.se 

• FruDufva

Kan verkligen rekommendera en kille som heter Knut Bjunert. Vi ska ha honom på vårt bröllop.
    Han spelade på min mammas 50-årsfest, han spelar allt och är väldig lyhörd. Om någon t.ex höll ett tal så snappade han upp direkt om personen rrelaterade till en låt och så spelade han den.

Vill ni ha hans nummer skriv till mig här på bröllopstorget. Så kan jag berätta hur billigt det blir också:)

Mvh Linda

• fru raring

Vi hade ingen musik under middagen, eftersom det blev  så krångligt att hålla på och stänga av den under talen.

Ingen allsång, förrutom en sång som toastmastern hade skrivit ihop till oss och som gästerna sjöng... =)

• HerrP

Testa www.starships.se
    Dom hade vi på vårt bröllop i september. Grymt skön livemusik/covers med låtar som alla dansar till.
    Tighta är dom också.

• CarPer
    HerrP skrev 2012-12-06 03:40:15 följande:
    Testa www.starships.se
    Dom hade vi på vårt bröllop i september. Grymt skön livemusik/covers med låtar som alla dansar till.
    Tighta är dom också.
    Nej, ni spelade på ett ev. bröllop i september.
  • HerrP
    CarPer skrev 2012-12-09 19:34:53 följande:
    Nej, ni spelade på ett ev. bröllop i september.
    Vad säger du nu? Uttryck dig så man förstår.

STarships spelade på mitt och fruns bröllop i Sunne i september i år. Var det något som var oklart med det?
  • Charlie79

VI hade ett band (de är egentligen två men vi ville ha lite mer tryck så de tog in två till på kvällen) som heter Monkee Bizness, galet bra! De spelade både i kyrkan, under minglet, (kompade när min man sjöng till mig under middagen...:)) och efter middagen. Vi hade ganska specifika önskemål om vad för musik vi inte vill ha (inget after ski stuk utan mer modern musik) och hade en liten önskelista med några låtar som vi absolut ville ha. Till min lycka så hade de repat in bl a Visit to Vienna för "min skull" till kvällen och Alex version av Elton Johns Are You Ready for Love i kyrkan fick nog halva kyrkan att börja gråta, så vacker! 

De var verkligen helt grymma och dansgolvet var helt fullt tills DJ:n tog över vid 2 snåret. 

• helenhäger

Jag gifter mig också i gbg-området. Kan man gå på vad som skrivs om band här på bröllopstorget?

• Charlie79

Hahahaha en helt befogad fråga. Vi gjorde inte det, vi hittade vårt på blocket men de var verkligen hur bra som helst. Det är väl som med allt, tycke och smak (och pengar). :)

• SelenOzan

Har några goda vänner i Göteborg som har ett fantastiskt coverband!

Här är deras hemsida så får ni avgöra själva :)

nylens.nu/ 

• helenhäger

Har ändå fått bra tips här, sen får man väl söka vidare och se vad andra säger om bandena. Jag är glad att jag hittat bröllopstorget, känns ju inte mindre tillförlitligt än "blocket" som någon nämnde här ovan.

• 2000

Tack för alla svar :). Nu har vi dock ändrat våra planer och tänker låta vår vän sköta musiken istället via spotify.Men det blir nog bra det med :). Vi kännde att vi inte hade råd med band, eller DJ.  Festen blir också mindre än vad vi hade planerat ifrån början.

• helenhäger
    Nu har vi bokat ett band, som vi fick tips om här. Så nu hoppas jag att jag har fått svar på min fråga om man kan på vad som skrivs på bröllopstorget. Jag får väl återkomma om slutresultatet också...
  • helenhäger

Jag och min blivande var på midsommarbröllop i helgen och jag vet inte hur stort intresset är bland er andra att höra särskilt mycket om det men jag vill ändå kommentera något som är relaterat till musiken.

Bandet på detta bröllopet var inget vidare. Det verkade mest som om de spelade för sin egen skull och lyssnade inte alls in vad som vi som gäster verkade tycka vara bra. De körde något slags "afterski-race" från början till slut trots att jag vet att brudparet specifikt ville ha mer blandad musik som skulle passa så många som möjligt. Kontentan blev att nästan ingen var uppe och dansade och det hade troligen blivit en bättre fest om de bara hade kört musik från spotify eller så.  

Om jag inte har förstått det tidigare så förstår jag verkligen nu vikten av att hitta ett BRA band till bröllopet, så se alla till att göra en noggrann research innan ni väljer ert band - det är A och O. 

Jag väljer att inte gå ut med vad bandet heter då det inte känns schysst mot någon att göra så, och alla kanske inte uppfattade det som vi gjorde det. Men jag utgår ifrån att de flesta inte gillade vad de hörde eller deras jargong vilket den dåliga uppslutningen på dansgolvet kanske var ett bevis för.   

Svar på tråden Dj eller orkester/band i Göteborg sökes