Hjälp!
Självklart ska man ha ett bröllop som passar en själv, samtidigt kan jag tycka att det beror lite på vad ni redan har sagt. Om ni har sagt till era nära och kära att det blir bröllop då och då och att det kommer att bli i Mexiko så att resultatet blir att de sitter och planerar sina resor kan det nog bli en mkt knepig situation om ni sen gör en tvärvändning och sägar att förresten vi hoppar det här och gifter oss själva.
Jag tror att det är viktigt att känna efter varför man vill göra på ett speciellt sätt. T.ex. kanske man vill ha ett bröllop med släkt och vänner men känner att det blir för mycket jobb så att man istället gifter sig i smyg. I så fall kan det vara bra att tänka på att det med största sannolikhet finns många nära och kära som gärna hjälper till med olika saker så att man själv inte behöver göra så mycket. Sen finns det också en massa saker man kanske inte behöver ha, typ festprogram, vigselprogram och sånt pyssel som är tidskrävande. Om det istället hänger på att det blir dyrt så finns det massor av tips för det med. Jag har bl.a. sett många trådar här på BT om det.
Jag och min man ( ) gifte oss i lördags och han har innan varit ganska likgiltig för hur bröllopet skulle gå till. Han sa nån gång att han lika gärna skulle kunna ha gått till stadshuset och skrivit på ett papper och fått det överstökat...dock hade vi vid det laget redan bokat ett slott så det blev med släkt och vänner ändå. På vägen hem i söndags sa han att han var jätteglad över att det blev som det blev för att han kände att glädjen och kärleken bland alla nära och kära (och oss såklart!) var helt fantastisk och att han alltid skulle minnas det.
Jag försöker med detta inte pusha åt något håll, bara uppmana till att verkligen rannsaka er ordentligt innan ni bestämmer er!
Lycka till!