• säker

Mariefred 2013/ Rekommendation?

Finns det någon som har erfarenhet av: Gripsholms värdshus eller Ulvhälls Herrgård. 
     Och: Någon som har erfarenhet av Taxinge slott ? 

Vi har preliminärbokat och usch vilken beslutsångest vi har! Det känns som att priset kommer skena iväg om man har sin fest på gripsholms värdshus. Vi gifter oss i Mariefreds kyrka, så värdshuset är nära. Men oj, det blir svettigt! 830 kronor p.p för 1brudskål, 3-rätters m. två läsk, tårta &kaffe. Sedan ska man ju bo efteråt... 

Vilka skulle du rekommendera? 

• Svar på tråden Mariefred 2013/ Rekommendation?
  • skrotlisa

hej säker. kul att du gifter dig i mariefred. jag och fästman gör detsamma i juni 2013 :) vi funderar på samma ställen som ni, hoppas det är samma datum!

• skrotlisa

ehhh, att det INTE är samma datum menar jag såklart !

• säker

Haha. Ja, vem vet! Vi gifter oss 15 Juni kl 13:30. När gifter ni er? Hur långt har ni kommit i era planer? :) 

Vi har bestämt oss nu. Vi kommer ha festen på Ulvhälls herrgård. Vi känner oss trygga med dem. Gripsholms värdshus är verkligen som en dröm, men det kändes som att släppa en häst på grönbete. Pengarna skulle bara galoppera iväg... Vi fick verkligen professionellt bemötande, men ekonomin fick oss till att säga nej.

Golkklubben gav oss ett ungefär likadant pris på 3-rätters som Ulvhälls och då fann vi att Ulvhälls är trevligare eftersom att du kan äta tårtan i kaffesalongerna. 

Gripsholmsviken väntar jag fortfarande svar ifrån.. Jag har ringt, mailat och faktiskt varit där... Men jag har inte fått någon offert.

Församlingshemmet var uppbokat hela den veckan som vi gifter oss. Annars hade det varit ett trevligt alternativ.
    Taxinge slott är riktigt fint! Jag jobbade där några sommrar, så därför lockar det inte så mycket. Men det är fint!! Glad 

Svar på tråden Mariefred 2013/ Rekommendation?