• Chicita

Vill inte ha presenter - är jag ensam om det?

En önskelista är inget krav.
    Då skulle det heta kravlista.

Själv tycker jag att det är riktigt bra att veta vad brudparet önskar sig, och gärna så jag vet att jag inte köper samma present som 5 andra.
    Men det är som sagt en önskelista. Och om jag inte tycker att någon av presenterna på den listan passar mig eller min plånbok så ger jag dom något annat helt enkelt. 

• Chicita
    PiaB skrev 2012-10-12 10:13:56 följande:

Däremot, om man skriver att man verkligen inte vill ha presenter kan man inte sura sedan för att man inte fick några, vilket händer ibland.

Precis Glad
  • Chicita
    lillasofie skrev 2012-10-13 23:22:01 följande:

Det är mer att jag tycker det ser konstigt och "fel" ut i en inbjudan att radda upp en lång önskelista. För man önskar sig ju knappast en servis av alla? I mitt tycke ser det snyggare rent stilmässigt att skriva dit en sak man önskar sig, typ resepresentkort i nån trevlig formulering. Så tycker jag, och du tycker säkerligen nåt annat.

Om man istället skriver "om någon vill ge en gåva så är vi registrerade på Cervera/Duka/annat alternativ" så är det ju också stilrent.
    Men det är ändå en önskelista.
    Skulle det vara bättre tycker du? (menar alltså inget illa nu, bara nyfiken på hur du resonerar Glad )
  • Chicita
    lillasofie skrev 2012-10-14 09:45:07 följande:
    För när man säger önskelista tänker jag på lista.
    Ja där kan jag hålla med dig.

Det kan kännas konstigt att få en inbjudan med en lista på:
    6 kaffekoppar av märket xxxx
    6 assietter av samma märke
    12 vitvinsglas av Efva Attling
    osv

Att hänvisa till en önskelista på något annat ställe (kan vara på hemsidan om man har gjort en sån) känns trevligare än en lång specificerad lista direkt i inbjudan.

Men om man "bara" önskar pengar till resa eller presentkort på XXXX så tycker jag gott och väl att det kan stå i inbjudan eller infobladet som ligger med i inbjudan Glad 
Svar på tråden Vill inte ha presenter - är jag ensam om det?