Dikt, rim & lite till - Fråga mig om vad du vill
Jag behöver hjälp med ett julklappsrim till mina föräldrar Britt-Marie och Pelle. Jag och min man Peter, samt min storebror Mathias, hans sambo Linda och deras dotter Stella kommer att ge mina föräldrar en weekendresa (onsdag -lördag månadsskiftet februari-mars) till Paris. De kommer flyga från Köpenhamn. I paketen ingår även hotell, men detta får de vara med och bestämma (det är alltså inte bokat hotell för vi vill att de ska tycka till).
De har aldrig varit i Paris innan och har ingen aning om att de ska få detta. Mamma önskar sig ett par gummistövlar eller nya kastruller i julklapp och pappa önskar sig som vanligt "ingenting"
Vi vet inte där de senast var ute och reste. Tror det typ var för tio år sedan, en charter till Bulgarien. Mamma har varit i Amsterdam med mig och lite så men det är rätt torftigt på "resekontot" för deras del.
Vi hoppas att de ska bli sjukt överaskade och gilla staden. Vi tror att de framförallt kommer att sitta på små fik och dricka vin/kaffe och titta på folk.
Jag skulle behöva ett riktigt bra, lite klurigt rim som inte avslöjar allt för mycket men ändå ger en liten ledtråd.
Just det, mamma är flygrädd och pappa har svårt att sitta still, därför brukar de inte flyga. :)